اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی فارس:

ورزش زمینه‌ساز دوستی بین ملت‌ها است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: ورزش نشان داده است که می‌تواند زمینه‌ساز دوستی و مودت میان دولت‌ها و ملت‌ها باشد.

ورزش زمینه‌ساز دوستی بین ملت‌ها است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی ستاد برگزاری مسابقات جهانی توآ، سیروس سجادیان اظهار داشت: شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) میزبان ورزشکاران بیش از 40 کشور دنیا می‌شود، از این رو در امر میزبانی باید امکانات و همت خود را به کار گیریم تا شایستگی‌های استان فارس را نشان دهیم.
وی با اشاره به اینکه بر قراری نظم و امنیت در جامعه وظیفه پلیس است بیان کرد: برگزاری شایسته مسابقات جهانی و میزبانی از نمایندگان ملت‌های مختلف، نیازمند همکاری تمام دستگا‌ه‌ها و ارگان‌های این استان است.
سجادیان اضافه کرد: با توجه به روحیه همدلی و همکاری که میان دستگاه‌های مختلف در استان فارس وجود دارد به نظر می‌رسد با برنامه‌ریزی صحیح، فارس می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای این مسابقات باشد ضمن اینکه مسئولان در نیروی انتظامی این استان با برنامه اصولی و به کارگیری امکانات خود، در راه تامین امنیت و نظم این مسابقات گام بر می‌دارند.
فرمانده نیروی انتظامی فارس در پاسخ به این پرسش که حضور کشورهای خارجی در این مسابقات چه دستاوردی برای استان فارس و کشور دارد، گفت: ورزشکاران سفیران صلح و دوستی بین ملت‌های مختلف هستند و همواره در برهه‌های مختلف تاریخی، ورزش نشان داده است که می‌تواند زمینه‌ساز دوستی و مودت میان دولت‌ها و ملت‌ها باشد.
سجادیان ادامه داد: روح ورزش، زمینه‌ساز کنار زدن تفاوت‌هاست و از این رو ورزشکاران می‌توانند به عنوان نمایندگان ملت‌ها، پیام‌آور خواسته‌ها، اندیشه‌ها و تفکرات ملت‌ها و دولت‌های خود باشند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه روح ورزش و روحیه ورزشکاران زمینه‌ساز صلح جهانی است، ابراز داشت: انگیزه برپایی مسابقاتی مانند المپیک و یا مسابقات جهانی نیز ریشه در نزدیک شدن ملت‌ها به یکدیگر دارد و از این رو برگزاری این‌گونه مسابقات می‌تواند خنثی کننده توطئه استکبار علیه صلح جهانی باشد.
وی اضافه کرد: جهان بدون جنگ، نفاق و خونریزی در سایه عدالت، استقلال، آزادی، ورزش، هنر و فرهنگ قابل دستیابی است.
وی گفت: موفق شدن استان فارس در این آزمون بزرگ می‌تواند زمینه‌ساز برگزاری دیگر مسابقات جهانی باشد.
مسابقات جهانی توآ از هفدهم آبان ماه جاری در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز آغاز می‌شود و ورزشکاران زن و مرد شرکت کننده در سه رزم ایرانی شامل دو چوب سیستانی و خراسانی، مایانا (نیمه آزاد) و رزم محلی گیلان و مازندران (گیلما) به رقابت می‌پردازند.انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول