اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون توسعه ورزش بانوان کردستان:

مشکل مالی زنگ خطری برای ورزش بانوان کردستان است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به نبود اسپانسر مالی برای تیم‌های لیگ‌ برتری بانوان استان، رفع مشکل مالی این تیم‌ها را زنگ خطری برای ورزش کردستان و به ویژه در بخش بانوان عنوان کرد.

مشکل مالی زنگ خطری برای ورزش بانوان کردستان است
منیژه جهانبین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به حضور پنج تیم هندبال، بسکتبال، فوتبال، دوچرخه‌سواری و والیبال بانوان استان کردستان در لیگ‌های برتر کشور، اظهار داشت: متاسفانه برخلاف وعده‌های مسئولان استان برای حمایت از این تیم‌ها، تاکنون هیچ گونه همکاری و حمایت صورت نگرفته است.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ورزشکاران و مربیان رشته بسکتبال کردستان با توجه به کمبود امکانات و مشکلات مالی در حال انصراف از مسابقات هستند که به مرور زمان دیگر تیم‌های حاضر در لیگ برترهم با این مشکل روبرو خواند شد.
به گفته وی، در حال حاضر مسئولان تیم‌های شرکت کننده سایر استان‌ها به دلیل داشتن اسپانسر مالی در حال جذب ورزشکاران استان کردستان هستند.
معاون توسعه ورزش بانوان کردستان تصریح کرد: اگر ورزش کردستان با این وضعیت پیشروی کند زمانی طول نخواهد کشید که تمامی ورزشکاران و قهرمانان استان کردستان به باشگا‌ه‌های بزرگ‌تر و سایر استان‌ها کشیده خواهند شد.
جهانبین گفت: با توجه به شرایط کنونی نه تنها در بخش بانوان بلکه در بخش آقایان هم شاهد همین مشکلات هستیم به این ترتیب ورزش کردستان به دلیل عدم حمایت مالی در خطر اضمهلال و افول قرار گرفته است.
معاون توسعه ورزش بانوان کردستان در ادامه بیان داشت: در حال حاضر بیش از 12 هزار نفر از بانوان ورزشکار در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح استان فعالیت دارند که هم اکنون شاهد بیشترین فعالیت در شهرستان‌های سنندج، سقز، مریوان و قروه هستیم.
جهانبین خاطرنشان کرد: با توجه به نصب و راه‌اندازی کورت تمام شیشه‌ای اسکواش، هیئت اسکواش بانوان کردستان نیز فعال شده است.
به گفته وی، در حال حاضر عمده‌ترین مشکل ورزش بانوان عمدم همکاری بخش خصوصی است چون امروزه مسابقات به صورت لیگ‌برتر و باشگاهی برگزار می‌شود، تیم‌های شرکت کننده باید به صورت باشگاهی یا خصوصی در مسابقات حضور یابند.      
جهانبین به فعالیت تیم هندبال بانوان اشاره کرد و افزود: ورزشکاران این رشته ورزشی جزو چهار تیم برتر کشور محسوب می‌شوند و مقام چهارم مسابقات آسیا را در کارنامه خود دارند.
معاون توسعه ورزش بانوان کردستان اضافه کرد: همچنین سه نفر از هندبالیست‌های بانوان نوجوان کردستان جزو تیم ملی هندبال نوجوان کشور هستند.
وی خاطرنشان کرد: نشمین شافعیان مربی خوش فکر و زحمتکش تیم هندبال نوجوانان کردستان به سمت مربی تیم ملی هندبال نوجوانان کشور برای شرکت در مسابقات ژاپن منصوب شد.
معاون توسعه ورزش بانوان کردستان از برگزاری مسابقات لیگ ‌برتر هندبال نوجوانان ذوب‌آهن اصفهان و تیم کردستان خبر داد و گفت: این مسابقات 25 ماه جاری به میزبانی سنندج در خانه هندبال برگزار خواهد شد.
جهانبین از مدارس به عنوان پایه‌های اصلی توسعه ورزش در هر استان نام برد و گفت: در کردستان سعی می‌شود در زمینه ورزش و برای پیشبرد آن با مدارس استان ارتباط بیشتری برقرار شد تا ورزشکاران رشته‌های زودبازده شناسایی و از آنان قهرمانانی در خور استان تربیت شوند.
وی در پایان گفت: ساعت ورزش در مدارس ساعت‌های پربار توسعه ورزش‌ پایه است و می‌توانیم با توسعه ورزش مدارس در آینده ورزشکاران بهتری را داشته باشیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول