اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

70 درصد باسوادان سمنانی مطالعه غیردرسی دارند

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان گفت: استان سمنان از نظر فرهنگی از وضعیت مناسبی برخوردار است و 87 درصد مردم در این استان باسواد هستند که از این تعداد، حدود 70 درصد در سال گذشته مطالعه غیردرسی داشته‏اند.

70 درصد باسوادان سمنانی مطالعه غیردرسی دارند
عباس رهی امروز به مناسبت برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب سمنان در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: انسان با مطالعه به سمتی حرکت می‏کند که از وهم و ظلمات بیرون آمده و کتاب بهترین راهنما در مسیر زندگی هر فرد است.
وی یادآور شد: در عصر حاضر و با گسترش وسایل ارتباط جمعی گسترده، کماکان کتاب توانسته است جایگاه خود را حفظ کند.
استاندار سمنان افزود: کتاب دارای جایگاه بسیار ارزشمند و ارزنده‏ای است؛ به طوری که خدای متعال نخستین آیه‏ای که به پیامبر اکرم (ص) نازل کرد در مورد خواندن بود و در جایی دیگر قسم به قلم یاد می‏کند و آنچه از آن برگرفته می‏شود.
رهی بیان داشت: اهل قلم و صاحبان تولیدات فرهنگی انسان‏های فاخری هستند که به تولید فکر و اندیشه در کشور کمک می‏کنند و تقدیر و پاسداشت از آنان گامی به سوی پیشرفت و توسعه کشور در زمینه‏های مختلف خواهد بود.
وی اضافه کرد: وجه مبارک کشور و انقلاب اسلامی ما بحث فرهنگ است و این مقوله در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در دولت‏های نهم و دهم از موضوعات مهم مدیران و نخبگان جامعه بوده است.
استاندار سمنان گفت: رویکرد دور جدید سفرهای استانی دولت خدمت‏گزار و مهرورز، توجه به فرهنگ و برطرف کردن دغدغه‏های فرهنگی رهبر معظم انقلاب است.
رهی افزود: یکی از راه‏های جدی در گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‏خوانی این است که ما از همان ابتدا کتاب را وارد زندگی افراد کنیم و سیاست‏های ما به گونه‏ای باشد تا کتاب در سبد کالای افراد قرار گیرد.
وی اظهار داشت: تمام دستگاه‏ها فرهنگی و اجرایی در این مقوله سهم دارند و باید وارد شوند و فضای فرهنگی عمومی کشور باید به سمت مطالعه کتاب پیش برود و نهضت مطالعه مفید در کشور اجرایی شود و مهندسی فرهنگی در کشور نهادینه شود.
رهی تصریح کرد: استان سمنان از نظر فرهنگی از وضعیت مناسبی برخوردار است و 87 درصد مردم در این استان باسواد هستند که از این تعداد، حدود 70 درصد در سال گذشته مطالعه غیردرسی داشته‏اند.
وی تاکید کرد: استان سمنان دارای شخصیت‏های بزرگ فرهنگی، مذهبی است و اماکن تاریخی فراوانی در آن وجود دارد و باید تلاش کنیم تا این قابلیت‏های بالقوه، به حرکت‏های علمی مناسب در زمینه‏های مختلف تبدیل شود.
استاندار سمنان گفت: برگزاری نمایشگاه‏های کتاب استانی یکی از اقدامات فرهنگی مناسب در حوزه کتاب و کتاب‏خوانی بوده و فرصتی مناسب برای دوست‏داران کتاب است تا بتوانند کتاب‏های مورد نیاز خود را تهیه کنند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول