اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

دانش‌آموزان پرچمدار اسلام و شهدا باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه یزد گفت: دانش‌آموزان همواره از افتخارات نظام اسلامی بوده و هستند و باید تلاش کنند تا پرچمدار اسلام، انقلاب و آرمان‌های شهدا باشند.

دانش‌آموزان پرچمدار اسلام و شهدا باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با قدردانی از حضور مردم یزد به ویژه دانش‌آموزان در راهپیمایی 13 آبان اظهار داشت: دشمن با هدف قرار دادن اعتقادات ما و با هجوم ماهواره‌ها و کشاندن جوانان به سوی عیاشی و بی‌قیدی، تلاش در تهی شدن و بی‌توجهی آنها دارد، اما جوانان به ویژه دانش‌آموزان همواره نشان داده‌اند که دشمن در آنها نفوذی ندارد.
وی به دانش‌آموزان توصیه کرد: گفتار و حالات امام (ره) را بخوانند و ببینند، زیرا این قشر باید پرچمدار اسلام، انقلاب و آرمان‌های شهدا باشند.
ناصری با اشاره به وقایع 13 آبان و اهمیت این روز در تاریخ انقلاب اسلامی بیان کرد: در 13 آبان، حوادث و قضایای مهمی در مورد انقلاب، امام و جمهوری اسلامی رخ داده که یکی از این وقایع بازداشت و تبعید امام خمینی (ره) در سال 1343 است.
این مسئول افزود: در آن سال‌ها شاه خائن تلاش می‌کرد تا مراحل حضور آمریکا را به بهانه‌های مختلف در کشور ایران فراهم کند که قانون کاپیتولاسیون نیز از جمله این مقدمات بود.
ناصری با تشریح کاپیتولاسیون اظهار داشت: امام خمینی (ره) این قانون را برنتابیدند و در مقابل آن واکنش صریح و سریع نشان دادند و از آنجا که اظهارات امام در مورد کاپیتولاسیون پشت آمریکایی‌ها و نظام شاهی را لرزاند، تصمیم گرفتند شبانه به خانه امام بریزند و امام را با یک هواپیمای نظامی به ترکیه ببرند.
وی یادآور شد: این تعبید و البته واکنش امام و راهنمایی ایشان به مردم سبب شد تا کاپیتولاسیون در ایران به مرحله اجرا نرسد و پس از آن نیز منصور که بازوی آمریکایی شاه در ایران بود با فتوای علما و به دست محمد بخارایی ترور شد.
ناصری همچنین با اشاره به وقایع 13 آبان در سال 1358 ابراز داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بازرگان و نهضت آزادی او که لیبرال‌منش بودند، مجالی به آمریکا دادند تا سفارتخانه خود را در ایران فعال کند و اطرافیان شاه با ویزاهای آمریکا به این کشور فرار کردند و با خود مبالغ بسیار زیادی را از کشور خارج کردند.
وی با اشاره به اینکه بسیاری وقایع به دلیل بینش خاص بازرگان برای او عادی بود، افزود: اما برای بچه‌های انقلابی بسیار سخت بود که ببینند آمریکا مانند قبل در کشور در حال فعالیت است و در ادارات زنان بد‌حجاب هستند و... بنابراین بچه‌های دانشجوی انقلابی به سفارت آمریکا حمله کردند و مدارک بسیاری به دست آوردند و لانه جاسوسی تصرف شد و دست آمریکا رو شد.
امام جمعه یزد، روز 13 آبان را گرامی داشت و از این روز به عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی یاد کرد.
وی در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به عید قربان بیان داشت: عید قربان، عید فداکاری و گذشت است و روزی است که حضرت ابراهیم در کعبه دستور گرفت تا فرزندش را قربانی کند و امروز باید درس گذشتن از همه چیز حتی یگانه فرزند در راه خدا را از حضرت ابراهیم بیاموزیم.
ناصری با بیان اینکه حضرت ابراهیم مورد آزمایش‌های متعددی از سوی خداوند قرار گرفت و از همه آزمون‌های الهی سربلند بیرون آمد، خاطرنشان کرد: همین امر سبب شد تا حضرت ابراهیم مقامی بالاتر از نبوت پیدا کرد.
این مسئول با تبریک عید قربان اضافه کرد: عید قربان به ما درس آزادگی و گذشت از همه چیز و گران‌بهاترین داشته‌های زندگی در راه خدا را می‌دهد.
ناصری همچنین شهادت امام محمدباقر (ع) را به نمازگزاران تسلیت گفت و متذکر شد: این امام همام جامعیت بزرگی دارد و نهضت علمی را آغاز کرد که امام صادق (ع) آن را تمام کرد و انحرافاتی که در اعتقادات مسلمین پیدا شده بود، از بین برد و به روشنگری پرداخت.
وی در پایان اذعان داشت: امام باقر (ع) نخستین مفسر قرآن بود و علما برای شنیدن تفسیر و حدیث از بلاغ مختلف به نزد ایشان می‌آمدند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول