اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی:

ولایت رمز موفقیت ایران است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علامه طباطبایی یکی از رموز موفقیت و جایگاه درخشان ملت ایران را دفاع از ولایت دانست.

ولایت رمز موفقیت ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام دکتر سید صدرالدین شریعتی ظهر امروز در پایان راهپیمایی ۱۳ آبان در جمع نمازگزاران در مصلی مهدیه خطاب به آنان اظهار داشت: قدر ولایت را بدانید، ولی است که ما را به سوی آموزه‌های دینی و اسلام هدایت می‌کند و این چنین حوادث بین المللی سرافراز و راست قامت و قدرتمند عبور می‌کنیم.
وی عوامل موفقیت های ایران از انقلاب تاکنون را اتحاد بین اقشار مختلف مردمی و اجتماعی ایران، رهبری‌های پیامبرگونه امام خمینی (ره) و پس از او رهبری‌های حکیمانه امام خامنه‌ای، قرار گرفتن زیر پرچم اسلام و قرآن و حرکت در مسیر مکتب اهل بیت (ع) عنوان کرد.
این مدرس حوزه و دانشگاه به ۱۳ آبان امسال و تفاوت آن با سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: امسال روز ۱۳ آبان جایگاه ویژه‌ای دارد. باید توجه کنیم که در این ۳۲ سال گذشته چه اتفاقاتی در کشور رخ داده و الان ما در چه جایگاهی هستیم و دشمن ما آمریکا چه وضعی دارد.
شریعتی ادامه داد: امروز شاهدیم که در آمریکا مردم علیه سردمداران و حاکمان شیطانی خود قیام کرده‌اند، جنبش وال استریت که قیام ۹۹ درصد مردم در مقابل یک درصد دولتمردان این کشور است و آمریکا از این بابت دچار مشکل و چالشی جدی در درون خود شده به طوری که با تمام قوا و توان و سلاح و گارد نظامی و انتظامی به جنگ با این حرکت بپا خواسته است.
وی به گسترش این حرکت ضد نظام سرمایه داری در غرب اشاره کرد و گفت: دامنه جنبش وال استریت از آمریکا به اروپا و غرب کشیده شده و وحشت بزرگی در دولتمردان استکبار ایجاد شده چرا که مردم علیه سران مستکبر خود بپا خواسته‌اند و همانطور که امروز به نام استکبارستیزی در جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده، در واقع ملت آمریکا نیز همین عمل و هدف را در جنبش وال استریت دنبال می‌کنند.
این مدرس حوزه علمیه تهران ادامه داد: قیام مردم آمریکا علیه وال استریت نشان می‌دهد که امام پیروز شده و آمریکا که روزی امام را شبانه با حالت رعب و وحشت تبعید کرد امروز ببیند که امام همه جا می‌درخشد و آن‌ها هستند که ذلیل‌اند. صدام و یارانش، حسنی مبارک و قذافی و یارانشان  که امروز همه این جنایتکاران در ذلیل‌ترین و نکبت بار‌ترین وضعیت قرار گرفته‌اند.
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به بیداری اسلامی در جهان عرب بیان کرد: مزدور آمریکایی که اوایل انقلاب به آمریکا کمک و از شاه حمایت می‌کرد امروز ساقط شده و در قفس‌های آهنین با وضعیت بسیار اسف بار در دادگاه‌ها مورد محاکمه قرار می‌گیرد. دولتمردان مصر که روزگاری به شاه ملعون پناه دادند و به اسرائیل در جنگ با مسلمانان غزه کمک کردند و به هواپیماهای مهاجم آمریکایی که می‌خواستند گروگان‌های آمریکا در ایران را آزاد کنند سوخت دادند امروز در قفس در مقابل چشمان مردم مسلمان مصر محاکمه می‌شوند.
شریعتی تاکید کرد: اینکه شما امروز در مقابل آمریکا ایستادید از این حقیقت پرده بر می‌دارد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند،‌‌ همان شعاری که امام (ره) فرمودند و امروز تجلی آن را به وضوح شاهدیم.
وی تصریح کرد: دشمنانی که یک روز امام را در سال ۴۳ تبعید کردند و دانش آموزان را در ۱۳ آبان ۱۳۵۶ به خاک و خون کشیدند و دست به توطئه‌های فراوان، کودتا و تحریم‌های اقتصادی و تحمیل جنگ علیه ایران زدند می‌بینیم که امروز به چه نکبت و خواری مبتلا شده‌اند.
شریعتی به وضعیت کنونی کشور اشاره کرد و گفت: امروز اقتدار ایران و موقعیت علمی و ثبات سیاسی و هیئت حاکمه آن در میان کشورهای مسلمان یک سر و گردن بالا‌تر و از همه جلو‌تر است.
این استاد دانشگاه در بخش دیگری از بیانات خود به به موضوع مذاکره با آمریکا که عده‌ای آن را در کشور مطرح می‌کنند اشاره کرد و گفت: آن‌ها که معتقدند نباید مرگ بر آمریکا نگوییم و باب گفت‌و‌گو مذاکره را با این دولت مطرح می‌کنند، پاسخ دهند که چگونه می‌توان با یک جلاد خون آشام مذاکره کرد. با کسی که منطقی جز سر نیزه و زور ندارد مگر می‌شود پای میز مذاکره رفت.
وی در ادامه به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر سرمایه‌گذاری برای اقدام علیه نظام جمهوری اسلامی در ایران اشاره کرد و افزود: وی اعلام کرده هر حرکتی در ایران علیه نظام به راه بیفتد از آن حمایت می‌کند و در این مسیر سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام داده و علنا برای نابودی اسلام در جمهوری اسلامی فرمان صادر کرده است که عده‌ای از مسئولان و فرماندهان عالی رتبه را ترور کنند، با این نگاه، چگونه می‌شود با آن‌ها مذاکره کرد.
شریعتی ترور شخصیت‌های علمی و معنوی به دست منافقان و ایادی آمریکا و صهیونیسم را یادآور شد و گفت: با کسانی که این چنین استاد، دانشجو و فرمانده را به خاک و خون می‌کشند و علما را برای تامین منافع استکباری خود ترور می‌کنند مگر می‌شود گفت‌و‌گوی انسانی انجام داد، در مقابل آن‌ها راهی نیست جز تداوم همین شعار مرگ بر آمریکا.
وی در پایان تاکید کرد: برنامه ریزی‌هایی همچون تحریم علیه ایران که روز به روز تنگ‌تر هم می‌شود تاکنون هیچ تاثیری بر ملت ایران نگذاشته و تا هر زمان که ادامه یابد هم بی‌اثر خواهد بود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول