اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

راهپیمایان خواهان نابودی استکبار شدند؛

غریو آزادی‏خواهی مردم شرق استان تهران

خبرگزاری فارس: راهپیمایی 13 آبان ماه با حضور پرشور دانش‌آموزان و مردم در شهرهای مختلف شرق استان تهران به ویژه شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه برگزار شد و راهپیمایان خواهان نابودی استکبار شدند.

غریو آزادی‏خواهی مردم شرق استان تهران
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، پیش از ظهر امروز مردم شهرهای مختلف شرق استان تهران هم‏زمان با سیزدهم آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در راهپیمایی ضداستکباری این روز، ندای استکبارستیزی سر دادند.
این راهپیمایی در شهرستان فیروزکوه تا میدان راه‌آهن و مسجد جامع این شهر ادامه یافت.
دانش‌آموزان از مدارس مختلف، دانشجویان، بسیجیان، نظامیان و قشرهای مختلف مردم در این راهپیمایی حضور داشتند و حمایت همه جانبه خود را از ملت‌های مسلمان علیه استکبار اعلام کردند.
کودکان دماوندی نیز در حالی که در یک دستانشان پرچم ایران بود و با دست دیگرشان چادر مادران خود را گرفته بودند، شعار "مرگ بر آمریکا" سر می‌دادند.
راهپیمایان با سردادن شعارهایی نظیر "مرگ بر آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر استکبار جهانی" و "مرگ بر انگلیس"، "سیزدهم آبان ماه، یوم‌الله یوم‌الله" و . . . و همچنین با حمل پرچم‌‌هایی با این مضمون، نابودی هرچه سریع‌تر استکبار جهانی و سرکرده اصلی آن یعنی رژیم غاصب صهیونیستی را در جهان خواستار شدند.
مردم دماوند و فیروزکوه در راهپیمایی سیزدهم آبان ماه با به آتش کشیدن پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی، از دولت‌های متمدن جهان خواستند تا با جنایت‌ها و کشتارهای این دولت‌های متجاوز مقابله کنند.
همچنین راهپیمایان در این مراسم تمثال‌های سرکردگان آمریکا و رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.
در این مراسم، قطعنامه 13 آبان ماه و روز ملی استکبار جهانی خوانده شد و در آن جلوگیری از تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورهای منطقه مورد تاکید قرار گرفت.

* دانش‌آموزان حسین فهمیده را الگو قرار دهند
فرماندار شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم اظهار داشت: 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی است و دانش‌آموزان با حضور پرشور خود در راهپیمایی امروز، اهداف 13 آبان را حفظ کردند و آن را در جامعه گسترش دادند.
علیرضا قاسمی‏فرزاد همچنین اضافه کرد:‌ دانش‌آموزان باید شهید حسین فهمیده را الگوی راه خود قرار دهند و از اهداف این شهید والا مقام پیروی کنند.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان در دوران هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن نقش مهمی را در زمینه حفظ اهداف نظام و کشور ایفا کرده‌‌اند.
فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: امروز نیز دانش‌آموزان باید با بصیرت کامل در صحنه علم، جهاد و پایگاه‌های بسیج حضور یابند و با پیشبرد اهداف نظام در مقابل فتنه‌های دشمنان نظام مقاومت کنند.

* دانش‌آموزان امروز بصیرت خود را تقویت کنند
فرماندار فیروزکوه نیز در جمع راهپیمایان روز 13 آبان ماه در شهرستان فیروزکوه گفت: دانش‌آموزان باید با بصیرت خود در مقابل فتنه‌های دشمنان نظام مقاومت کنند.
‌سعید افشارنادری ‌اظهار داشت: سیزدهم آبان ماه سالروز سه رویداد مهم در تاریخ کشور است.
وی تصریح کرد: تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در 13 آبان ماه سال 1343، شهادت دانش‌آموزان در این روز در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان ماه سال 1358 از جمله رویدادهای مهم این روز است.
فرماندار فیروزکوه اضافه کرد: این سه رویداد مهم و تاریخی در شکل‌گیری حرکت انقلاب اسلامی ایران نقش اساسی ایفا کرده‌اند.
افشارنادری ادامه داد: هویت هر سه رویداد، مبارزه با استکبار جهانی و سرکردگان و عوامل آن است و به همین علت این روز بزرگ را « روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری کرده‌اند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول