اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌و‌گو با فارس عنوان شد؛

جنبش پیگیری محاکمه آمریکا باید تشکیل شود

خبرگزاری فارس: مسئول طرح ولایت استانی قم گفت: باید جنبشی در فضای نخبگان کشورمان ایجاد کنیم تا جنایات آمریکا را در دادگاه­های بین‌المللی پیگیری کند.

جنبش پیگیری محاکمه آمریکا باید تشکیل شود
روح‌الله امینی امروز در گفت­وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: نهضت بزرگی که امسال در خاورمیانه و کشورهای غربی در مواجهه با نظام سرمایه‌داری شکل گرفته، 13 آبان امسال را از سال­های گذشته متمایز می‌کند.
وی افزود: در این وضعیت آمریکا با اتهام‌زنی و طرح مسائل چالش برانگیز درصدد است سلطه خود را بر منطقه حفظ کند که البته تا کنون موفق نشده است.
مسئول طرح ولایت استان قم ادامه داد: امام خمینی(ره) در 13 آبان 58 بر عمل دانشجویان پیرو خط امام مهر تایید زدند و اگر برخی سیاستمداران در این قضیه تشکیک کنند، این ضربه­ای به اراده ملت ایران نمی­زند.
وی گفت: آمریکا در بسیار از کشورها همین رویکرد را دارد و در قالب سفارتخانه منافع خود را دنبال می‌کند به همین دلیل تمام ملت­ها به این نتیجه رسیده­اند که باید به آمریکا پشت کرده و راه خود را از او جدا کنند.
امینی اظهار کرد: به دلیل خاصیت ذاتی دوره جوانی، استکبار‌ستیزی و ایستادگی در مقابل ظلم وظیفه ذاتی دانشجویان بوده و خواهد بود.
وی ادامه داد: دانشجویان در رویدادهای مختلف مانند 13 آبان و 16 آذر همواره در خط مقدم مبارزه با آمریکا و اسرائیل بوده و خواهند بود.
مسئول طرح ولایت استان قم ادامه داد: دانشجویان امروز هم باید مانند گذشته این روحیه عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی را حفظ کرده و در میدان‌های مبارزه پرچم­دار باشند.
وی خاطرنشان کرد: تا امروز نیز هرگاه اینگونه مباحث به میان آمده جنبش­های دانشجویی از مشی عدالت خواهانه خود خارج نشده­اند.
امینی اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت آمریکا مانند یک فرد در حال غرق شدن است که به هر مستمسکی متوسل می­شود تا خود را از نیستی نجات دهد.
وی تاکید کرد: از طرفی آمریکایی­ها در جلوگیری از وقوع بیداری اسلامی ناموفق بوده­اند و از طرف دیگر در کشورهایی مانند عراق موفق نشدند تا دولتی را که مورد نظرشان بود روی کار بیاورند.
مسئول طرح ولایت استان قم ادامه داد: در تونس نیز قدرت گرفتن اسلام گرایان اتفاقی نبود که آمریکایی­ها به دنبال آن بودند.
وی گفت: پیروزی اسلام گرایان در جریان انقلاب­های منطقه شکست بزرگی برای آمریکا محسوب می­شود که این کشور درصدد است با هیاهوهای تبلیغاتی علیه ایران بر این شکست­ها سرپوش بگذارد.
امینی عنوان کرد: این فضای رسانه­ای که آمریکا سعی می­کند دنیا را به معطوف کند؛ در واقع راهی است برای منحرف کردن افکار عمومی دنیا از اتفاقاتی مانند جنبش فتح وال استریت و دیگر مشکلات اجتماعی جامعه خود، که آمریکا را دچار چالش­های جدی کرده است.
وی اظهار داشت: باید جنبشی در فضای نخبگانی کشورمان ایجاد کنیم تا جنایات آمریکا را در دادگاه­های بین المللی پیگیری کند.
مسئول طرح ولایت استان قم خاطرنشان کرد: این آمریکایی­ها هستند که باید پشت میز محاکمه نشسته و به جنایاتی که از جنگ جهانی دوم در جهان انجام داده­اند، پاسخگو باشند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول