اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

شهید فهمیده نمونه بارز جوان انقلابی بود

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه، شهید فهمیده را نمونه بارزی از جوان انقلابی امام دانست و بر الگوپذیری جوانان از او تاکید کرد.

شهید فهمیده نمونه بارز جوان انقلابی بود
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، شامگاه پنجشنبه در سالروز شهادت جوان 13 ساله شهید محمدحسین فهمیده و روز دانش‌آموز  چهار گفتمان دینی به همت اداره تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش این شهر در مدارس محمودآباد برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمد طوسی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه طی سخنانی در این گفتمان‌ها به اهمیت مشورت در دستیابی به موفقیت اشاره کرد و افزود: یکی از موفقیت‌های اصلی یک جوان در محیط اجتماعی و حوادث روزگار مشورت با دیگران به ویژه با خانواده یعنی پدر و مادر است زیرا مشورت به انسان کمک می‌کند تا راه سعادت را دریابد.
طوسی ادامه داد: هر کس که در زندگی خود تکبر ورزد و خود را در اوج و بلندی غرور قرار دهد سقوط می‌کند و هر شخص که تواضع و فروتنی را پیشه خود کند در مقام بلندی و اوج قرار می‌گیرد.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بی‌تردید زندگی در جامعه پردغدغه امروزی، انسان‌ها را بر این امر استوار می‌سازد که بی‌برنامه بودن و عدم کنترل زندگی مشکلاتی را ایجاد می‌کند که جز با عنایت به برنامه‌ریزی درست و قدرت ابتکار چاره‌ای نمی‌توان برایش اندیشید.
طوسی خاطرنشان کرد: مهارت‌های زندگی مجموعه‌ای از توانایی‌هایی هستند که قدرت سازگاری و رفتار مثبت و کارآمد را افزایش می‌دهند و شخص قادر می‌شود بدون اینکه به خود یا دیگران صدمه‌ای بزند، مسئولیت‌های مربوط به نقش اجتماعی خود را بپذیرد و با چالش‌ها و مشکلات روزانه زندگی به شکل موثر روبه‌رو شود.
استاد حوزه و دانشگاه درباره شناخت انحراف در جامعه بیان داشت: هر جامعه‌ای متناسب با شرایط فرهنگی خود با انواعی از انحراف و مشکلات روبروست که تاثیرات مخربی روی فرایند ترقی آن جامعه دارد و شناخت چنین عواملی می‌تواند مسیر حرکت جامعه را به سوی ترقی و تعامل هموار سازد.
طوسی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت و یاد شهید فهمیده عنوان کرد: این شهید بزرگوار با آن سن کم خود که به سردار کوچک و الگوی رهبری در جامعه معروف است به خاطر الگوپذیری از قرآن کریم و تربیت سالم و تشخیص درست از نادرست به این مقام دست یافته است.
وی اضافه کرد: شهید فهمیده به واقع نمونه‌ای بارز از الگوی یک جوان انقلابی در جامعه‌ای است که امام آن را بنا نهاده و انقلاب اسلامی که با رهبری امام راحل عظیم الشأن پایه‌گذاری شده نشان داد که می‌توان با ارائه الگوی مناسب جوانان خوبی تحویل جامعه بدهد.
به گزارش فارس، این گفتمان‌ها با موضوع‌های آسیب شناسی اجتماعی، مهارت‌های زندگی، اخلاق کاربردی، عفاف و حجاب در دبیرستان‌های بصیرت، پروین اعتصامی، شهید کلانتری و شاهد دختران برگزار شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول