اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دقایقی پیش؛

دانش‌آموزان قرچکی برای گرامیداشت یاد شهید فهمیده دویدند

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته بسیج دانش آموزی و به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهید فهمیده بیش از یک هزار دانش‌آموز قرچکی در قالب مسابقه صحرانوردی با یکدیگر دویدند.

دانش‌آموزان قرچکی برای گرامیداشت یاد شهید فهمیده دویدند
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، همزمان با هفته بسیج دانش آموزی، ‌بیش از یک هزار دانش آموز قرچکی در قالب مسابقه دو صحرانوردی، مسافت 5 کیلومتری را دویدند.
دانش آموزان در این رقابت که با حضور مسئولان بسیج دانش آموزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولین محلی شهر قرچک برگزار شد، مسیر بین پل باقرآباد تا دانشگاه پیام نور قرچک را دویدند.
فرمانده بسیج دانش آموزی آموزش و پرورش قرچک در حاشیه این مسابقه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید فهمیده و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز گفت: با توجه به موقعیت سنی که دانش آموزان ما به عنوان نسل جدید جامعه دارند و در آینده اداره کشور و نظام به آنها سپرده می شود باید تلاش کرد تا نیروهای مومن، وفادار به نظام و ارزش‌های انقلاب و مبانی دینی و اسلامی و در راستای حرکت در مسیر آرمان‌های امام و رهبری در بسیج تربیت شوند.
مسلم مشکانلو افزود: باید این نسل را با روحیه بسیجی که برگرفته از ایثار، ازخود گذشتگی، استکبار ستیزی و شهادت طلبی تقویت نموده و تحویل نظام اسلامی دهیم.
وی با تاکید بر آشنایی دانش آموزان با اهداف و آرمانهای شهدا، عنوان کرد: باید نسل نوجوان وجوان با اهداف و آرمان‌های شهدا آشنا شوند و در این راه لازم است همه تلاش کنند تا باتقویت و افزایش بصیریت در راستای ترویج آرمان‌های بلند امام راحل و مقام معظم رهبری و شهدا گام برداریم چراکه تداوم انقلاب اسلامی در گرو اطاعت از رهبر معظم انقلاب و ادامه راه شهداست.
فرمانده بسیج دانش آموزی آموزش و پرورش قرچک تاکید کرد: بسیج دانش‌آموزی به عنوان گسترده‌ترین تشکیلات دانش‌آموزی در راستای نیل به اهداف نظام اسلامی و با تبعیت از مقام عظمای ولایت حفظ دستاوردهای نظام اسلامی و مقابله با شبیخون فرهنگی و جنگ نرم را سرلوحه فعالیت‌های خویش قرار داده است.
مشکانلو در ادامه بیان داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا وظیفه‌ای است که هر کس باید به فراخور حال و موقعیت خود نسبت به آن اقدام کرده وسعی کند تا فرهنگ شهادت را در جامعه توسعه دهد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد شهید فهمیده به عنوان نماد و نشانه ایثار جوانان و آینده سازان ایران اسلامی در زمانی که شاید برخی از بزرگسالان نتوانسته بودند شرایط جنگ تحمیلی را درک کند،‌ با تأسی از امام شهیدان حماسه‌ای آفرید که از دیدگاه امام راحل به رهبر جامعه تبدیل شد.
فرمانده بسیج دانش آموزی آموزش و پرورش قرچک اظهار امیدواری کرد با نهادینه شدن فرهنگ بسیج و شهادت در جامعه،‌ جوانان و آینده سازان ایران اسلامی از انحرافاتی که دشمنان به آنها دامن می‌زنند در امان باشند.
مشکانلو خاطرنشان کرد‌: امروز جوانان ایران اسلامی با الگو قرار دادن شهیدان هشت سال دفاع مقدس و شهدایی نظیر شهید فهمید در برابر تهاجمات نرم دشمنان قسم خورده ایران اسلامی ایستاده اند و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، ‌در برابر این توطئه‌ها ایستادگی خواهند کرد 
وی در ادامه با اشاره به گرایش دانش آموزان به بسیج گفت: ‌در حال حاضر بیش از 10 هزار دانش آموز دختر و پسر در شهر قرچک عضو بسیج هستند که نسبت به سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار است. 
فرمانده بسیج دانش آموزی آموزش و پرورش قرچک در پایان تصریح کرد: ‌این مسابقه در سه دوره ابتدایی، ‌راهنمایی و متوسطه بین دانش آموزان پسر برگزار شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول