اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام رئیسی به قضات دادگستری پیشنهاد داد:

‌مجازات‌های جایگزین و تعلیق احکام به جای ورود افراد به زندان‌ها

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه از قضات محاکم خواست تا از مجازات‌های جایگزین و تعلیق احکام استفاده کنند تا از ورود افراد به زندان‌ها جلوگیری شود.

‌مجازات‌های جایگزین و تعلیق احکام به جای ورود افراد به زندان‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز در نشست با قضات دادگستری خراسان شمالی اظهار داشت: هرچه اعتماد مردم نسبت به کارآمدی نظام افزایش یابد، یقیناً حضور و آمادگی برای جانفشانی و دفاع از انقلاب اسلامی بیشتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه این رویکرد نقش مهمی را در نظام اسلامی دارد، تصریح کرد: البته باید سایر دستگاه‌ها نیز به افزایش رضایتمندی و خدمت‌رسانی به مردم بیشتر تلاش کنند.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه شناخت حق بسیار مهم است، افزود: آن چیزی که برای احقاق حق لازم است تقوا و ترس از خدا است و با این پرونده‌هایی که بر روی میز قضات قرار دارد، با اجرای عدالت موجب شده تا آرامش در جامعه حفظ شود.
وی با بیان اینکه کیفیت در رسیدگی به پرونده‌ها بسیار مهم است، گفت: مهم‌ترین موضوعی که برای مردم مهم بوده، اجرای عدالت است، از این رو دقت رسیدگی در پرونده‌ها بالا بوده و کیفیت نباید فدای سرعت شود.
حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه قانون مداری و اجرای عدالت در توسعه قضایی بسیار با اهمیت است، ادامه داد: بر همین اساس اتقان، دقت نظر در صدور احکام باید همواره مورد توجه قضات قرار بگیرد.
وی در عین حال کاهش ورودی پرونده‌ها به مراجع قضایی را مورد اشاره قرارداد و گفت: البته این کاهش در گرو اقدامات اولیه از سوی سایر دستگاه‌ها بوده تا پرونده‌های ورودی به دادگستری‌ها کاهش یابد.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه حبس‌زدایی از سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های قوه قضائیه بوده که مورد تاکید رهبری نیز است، افزود: از اینکه تعداد زندانیان بالا باشد، هیچ‌گاه استقبال نمی‌کنیم، زیرا بر این اعتقادیم که تبعات اجتماعی مربوط به خود را دارد.
وی از قضات محاکم خواست تا از مجازات‌های جایگزین و تعلیق احکام استفاده کنند تا از ورود افراد به زندان‌ها جلوگیری شود.
حجت‌الاسلام رئیسی تاکید کرد: با این وجود دستگاه قضایی با مجرمان خطرناک قاطعانه برخورد می‌کند.
وی در ادامه دور اندیشی و برنامه‌ریزی برای تحقق سیاست‌ها اعم از سیاست‌های ابلاغی رهبری و سیاست‌های تحول اداری را برشمرد و گفت: البته برای رسیدن به این برنامه‌ها نیروی انسانی و مالی باید مورد استفاده قرار بگیرد لیکن برنامه‌ریزی و دور‌اندیشی به عنوان مهم‌ترین فاکتورها باید مورد توجه قرار بگیرد.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه با تجربه‌ای که در سه دهه گذشته داشته‌ایم، افزایش شکوفایی قضایی موجب اعتماد مردم شده است، اظهار داشت: این راهبرد همچنان از سوی قوه قضائیه مورد توجه قرار دارد.
حجت‌الاسلام رئیسی برای افتتاح ساختمان کل دادگستری خراسان شمالی، نشست با امام جمعه، قضات و شرکت در نشست شورای اداری سفری یک روزه به این استان داشت.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول