اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر خبر داد:

وجود 25 بقعه متبرکه در شهرستان ابهر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر گفت: در حال حاضر 25 بقعه متبرکه در شهرستان ابهر وجود دارد.

وجود 25 بقعه متبرکه در شهرستان ابهر
حجت‌الاسلام رحیم محسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: تعداد بقاع متبرکه موجود در شهرستان ابهر شامل 28 امامزاده است چراکه در برخی از بقاع متبرکه دو تا سه امامزاده وجود دارد.
وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 375 موقوفه شهرستان ابهر وجود دارد، اضافه کرد: تعداد اعلام شده با احتساب مساجد، تکایا و حسینیه‌ها عنوان شده است.
رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر در ادامه با اشاره به فعالیت ستاد بازسازی بقاع متبرکه در شهرستان ابهر یادآور شد: در حال حاضر تعدادی از امامزاده‌های شهرستان ابهر بازسازی شده‌اند.
وی اذعان کرد: امامزاده اسحاق مصلی ابهر و امامزاده اسحاق شریف آباد از جمله امامزاده‌هایی هستند که توسط اداره اوقاف شهرستان ابهر بازسازی شده‌اند.
حجت‌الاسلام محسنی همچنین با بیان اینکه امامزاده سلیمان امیر بسطاق از جمله امامزاده‌هایی است که توسط ستاد بازسازی بقاع متبرکه بازسازی شده است، ادامه داد: امامزاده طیب شهرستان ابهر نیز از  جمله امامزاده‌هایی است که عملیات بازسازی آن صورت گرفته است.
وی امامزاده ام‌البنین بخش سلطانیه را نیز از جمله امامزاده‌هایی برشمرد که عملیات بازسازی آن در دست انجام است.
رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر امامزاده ابراهیم روستای چالتوق و امامزاده ابراهیم جداقیه را نیز از جمله امامزاده‌های در دست بازسازی این اداره عنوان کرد.
وی همچنین انجام عملیات ایجاد مجموعه مذهبی فرهنگی امامزاده یعقوب (ع) را نیز از دیگر اقدامات در دست انجام مسئولان اوقاف شهرستان ابهر عنوان کرد.
حجت‌الاسلام محسنی اظهار داشت: با تلاش مسئولان اداره اوقاف شهرستان ابهر عملیات ایجاد مجموعه مذهبی فرهنگی و گردشگری امامزاده یعقوب (ع) صائین‌قلعه در حال اجرای طرح جامع مصوب سازمان اوقاف کشور است.
وی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر نیز تعریض جاده منتهی به این امامزاده به طول هفت کیلومتر با همکاری اداره کل راه و ترابری استان زنجان انجام شده است.
رئیس اداره اوقاف شهرستان ابهر یادآور شد: همچنین گازرسانی به این مجموعه نیز با همکاری شرکت گاز صورت گرفته است.
وی محوطه سازی و احداث سرویس‌های بهداشتی توسط میراث فرهنگی را نیز از جمله اقداماتی برشمرد که در این مجموعه صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام محسنی همچنین با اشاره به ایجاد مجموعه‌های فرهنگی در بقاع متبرکه یادآور شد: در حال حاضر در مجموعه مذهبی فرهنگی امامزاده یعقوب (ع) شهرستان صائین‌قلعه زائرسراهایی در حال ساخت است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول