اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفت ماه گذشته؛

صادرات اصفهان رشد 47 درصدی را تجربه کرد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان گفت: در هفت ماه گذشته صادرات اصفهان رشد 47 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد.

صادرات اصفهان رشد 47 درصدی را تجربه کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا همدانیان پیش از ظهر امروز در جریان بازدید معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهور از کارخانه آرد جرعه بیان داشت: استان اصفهان با دارا بودن بیش از هشت هزار واحد صنعتی دو صدم درصد ضریب جینی آن از میزان کشوری بالاتر است.
وی ادامه داد: در حال حاضر GDP استان اصفهان 23 هزار میلیارد یورو است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان تصریح کرد: وجود خیران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یکی از قابلیت‌های استان اصفهان در زمینه صنعت و راه‌اندازی واحدهای تولیدی است.
وی با اشاره به اینکه مسائل خشکسالی و کمبود آب از جمله مشکلات استان اصفهان است، تصریح کرد: با وجود تمامی این معضلات استان اصفهان توانسته است سه درصد از اراضی قابل کشت کشور را در خود جای دهد.
همدانیان گفت: استان اصفهان توانسته شش درصد از تولیدات کشاورزی کشور را با وجود کم‌آبی تأمین کند.
وی رتبه اصفهان را در زمینه تولید گوشت مرغ و شیر در جایگاه نخست عنوان کرد و افزود: تولید سیمان استان اصفهان در حال حاضر هشت میلیون تن و تولید فولاد آن حدود 9 میلیون تن ارزیابی می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار اصفهان اظهار داشت: به طور متوسط صادرات کشور در هفت ماه گذشته 24 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است که این آمار در استان اصفهان رشد 47 درصدی را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان هدف خود برای صادرات تا پایان سال را در حدود 2.5 میلیارد دلار پیش‌بینی کرده است، گفت: کمبود اعتبار استان اصفهان سبب شده که برخی پروژه‌ها مانند مصلا که سال‌ها از آغاز آن گذشته است، هنوز به مرحله بهره‌برداری نرسد.
همدانیان اضافه کرد: استان از بخش خصوصی انتظار دارد با کمک خود بتواند به پیشبرد پروژه‌های نیمه‌تمام سرعت بخشد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول