اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

تعصب به مصرف تولیدات داخلی بر جامعه حاکم باشد

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: فضای جامعه باید فضای تعصب به تولیدات داخلی باشد تا براساس آن مصرف‌کنندگان نیز نسبت به خرید تولیدات داخلی تعصب داشته باشند.

تعصب به مصرف تولیدات داخلی بر جامعه حاکم باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش صبح امروز در آیین تودیع و معارفه سرپرست سازمان صنایع و معادن و تجارت استان بوشهر اظهار داشت: تعصب به کالای ایرانی و تولیدات داخلی باید به عنوان فرهنگ و امری اجتناب‌ناپذیر در بین همه مردم نهادینه شود.
وی افزود: فرهنگ اسلامی برترین فرهنگ در تاریخ است و کاری که مسلمانان انجام می‌دهد نیز باید برتر باشد.
جهانبخش تصریح کرد: اگر این تعصب را منطقی کنیم می‌توانیم با شتاب‌بخشی به مسیر توسعه تولید را نه در سطح محلی و ملی بلکه در سطح بین‌المللی داشته باشیم.
وی ادامه داد: تولید ما باید با رویکرد صادرات و حضور موثر در بازارهای بین‌المللی باشد و به جایگاه قابل قبولی در عرصه صادرات غیرنفتی دست یابیم.
استاندار بوشهر یادآور شد: این استان در کنار صادرات مواد نفتی، گازی و پتروشیمی جایگاه خوبی نیز در صادرات غیرنفتی دارد و باید با تدبیر این جایگاه را حفظ کنیم.
جهانبخش با بیان اینکه با واردات به توسعه نمی‌رسیم، اضافه کرد: تولید داخلی با رویکرد صادرات یکی از شاخصه‌های مهم توسعه انقلاب اسلامی است و باید با تولید با کیفیت زمینه توسعه در این حوزه که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را فراهم کنیم.
وی با اشاره به ادغام وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی بیان کرد: در این مسیر همه در کنار هم باشیم و برای تسریع در نهادینه کردن این امر تلاش کنیم.
جهانبخش اظهار داشت: تقویت شورای هماهنگی سازمان‌های هم خانواده بسیار مهم است و در شرایط کنونی تقویت شورا در نهادینه کردن ادغام این دو وزارتخانه با کمترین مشکل در استان موثر است.
استاندار بوشهر گفت: پیگیری مصوبات ستاد تسهیل رویکردی است که باید عمیق دیده شود و پس از اجرای مصوبات این ستاد، هیچ تولید کننده‌ای نباید مشکلی داشته باشد.
وی افزود: این ستاد نماینده عالی دولت است و مصوبات آن با اذن دکتر احمدی‌نژاد و امضای وزیر مثل مصوبات هیئت دولت است و باید با اهمیت ویژه در دستور کار قرار گیرد.
جهانبخش تاکید کرد: باید با مبارزه شدید و جدی با قاچاق کالا و قانونمند کردن کالای همراه ملوان برای تقویت تولیدات داخلی که تسریع کننده روند توسعه شتابان استان است بیش از پیش تلاش کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول