اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر خبر داد:

ارائه پیشنهاد راه‌اندازی منطقه عادی گمرکی در بوشهر

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهرگفت: با درخواست بازرگانان و تجار بوشهری برای ایجاد منطقه عادی گمرکی دراین بندر پیشنهاد راه اندازی این منطقه عادی گمرکی در بوشهر به مسئولان ذیربط ارائه شده است.

ارائه پیشنهاد راه‌اندازی منطقه عادی گمرکی در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اسماعیل مرحمتی عصر امروز در نشست پایش تجارت خارجی مناطق ویژه اقتصادی 1 و 2 بوشهر اظهار داشت: گمرکات مناطق ویژه اقتصادی و مناطق گمرکی عادی هر کدام دارای امتیازات و تسهیلات خاص خود که فعالان عرصه صادرات و واردات به هردوی این مناطق نیاز دارند.
مرحمتی یادآورشد: تا سه سال پیش منطقه عادی گمرکی در بندر بوشهر وجود داشت که با حذف این منطقه و با توجه به اینکه گمرک مناطق ویژه اقتصادی قوانین و مقررات خاص خود را در زمینه صادرات و واردات کالا دارد، مشکلاتی برای بازرگانان و تجار این بندر بوجود آمده است.
مرحمتی گفت: برای حل مشکلات تجار و بازرگانان و تسهیل فرآیند واردات و صادرات کالا در بندر بوشهر ایجاد منطقه عادی گمرکی در کنار مناطق ویژه اقتصادی یک و دو بوشهر ضروری است.
این مقام مسئول اضافه کرد: نبود منطقه عادی گمرکی در بندر بوشهر موجب شده تا بازرگانان و تجار این بندر از امتیازات و تسهیلاتی که این مناطق دارند، محروم شوند.
وی گفت: با درخواست بازرگانان و تجار بوشهری برای ایجاد منطقه عادی گمرکی دراین بندر پیشنهاد راه اندازی این منطقه عادی گمرکی در بوشهر به مسئولان ذیربط ارائه شده است.
با ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی، زمینه پیشرفت فعالیت‌های تجاری و صنعتی در کشور بیش از پیش فراهم می‌شود.
وی افزود: هدف از تشکیل این جلسه ایجاد هماهنگی موثر بین دو بخش صنایع و معادن و بازرگانی است و از تمام کارشناسان سازمان انتظار می‌رود نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف کاری ارائه کنند.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تأکید بر برگزاری مستمر جلسات کارشناسی در سازمان تصریح کرد: تا اعلام چارت جدید از سوی وزارت متبوع، روند کاری در بخش‌های صنایع، معادن و بازرگانی فعلا طبق روال گذشته انجام می‌شود.
مرحمتی افزود: در هفته دولت امسال سازمان صنایع و معادن رتبه هفتم و سازمان بازرگانی رتبه پنجم را در استان کسب کردند و ضروری است تلاش شود در سال‌های آینده به موفقیت‌های بالاتری دست یابیم.
وی گفت: در ارتباط با تحقق اشتغال در بخش صنایع، معادن و بازرگانی رتبه اول در استان دارا هستیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول