اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس//

زکات با تعمیق در باور مردم ماندگار است

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: برای اینکه بخواهیم پرداخت زکات ترویج یابد، تبلیغ موثر است ولی مهمترین اثر را تعمیق اعتقادات مردم دارد و زکات با تعمیق در باور مردم ماندگار است.

زکات با تعمیق در باور مردم ماندگار است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید قریش موسوی دوشنبه شب در جلسه ستاد زکات شهرستان قزوین که در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از وظایف دینی و اعتقادی ما احیای زکات است چراکه زکات از استوانه‌ها و ستون دین است.
وی ادامه داد: اصل وظیفه احیای زکات بر عهده پیامبر و امام معصوم (ع) است و بعد از آن نیز بر عهده ولی فقیه و کسانی است که مدعی حمایت از ولی فقیه هستند.
مسئول ستاد اقامه نماز استان قزوین اضافه کرد: موضوع زکات مورد تأکید مقام معظم رهبری است و تکلیف شرعی برای همه ما است و باید کار را به نتیجه برسانیم و برای اینکه بخواهیم پرداخت زکات ترویج یابد، تبلیغ موثر است ولی مهمترین اثر را تعمیق اعتقادات دارد و ما باید روی اعتقادات و باور مردم اثر گذاشته و چگونه نماز را باور دارند بحث زکات را نیز به عنوان فریضه واجب، باور داشته باشد.
وی عنوان کرد: در این راستا باید روی آیات و روایاتی که در این خصوص داریم، صحبت و این موارد بیان شود زیرا آیات و روایات همانند نوری هستند که هرجا باشند آنجا را روشنی می‌بخشند.
موسوی خاطر نشان کرد: ماه محرم در پیش است و روحانیون در این ماه به روستاها اعزام می‌شوند و لازم است از روحانیون خواسته شود که تعدادی از جلسات خود را به موضوع زکات اختصاص دهند و در خصوص اهمیت، جایگاه و ثمرات دنیوی و اخروی زکات صحبت کنند.
وی تأکید کرد: زکات با تعمیق در باور مردم ماندگار است زیرا باور به گونه‌ای است که با مردم می‌ماند و ما طلبه‌ها وظیفه داریم که در این راستا تلاش کنیم و باید از طلبه‌ها نیز خواسته شود که در زمان حضور در روستاها دیدار چهره به چهره با مردم داشته باشند و بر موضوع زکات تأکید کنند.
مسئول ستاد اقامه نماز استان قزوین یادآور شد: روزی مردم باید حلال باشد و یک راه حلال بودن روزی، پرداخت زکات است و طلبه‌ها و مسئولان می‌توانند به این امر کمک کنند و روحانیون مسئله زکات را در برنامه‌های خود بگنجانند و همچنین از مدیران مدارس نیز در این راستا کمک گرفته شود و افراد بدانند یکی از مصارف زکات کمک به نیازمندان است و با پرداخت زکات، کمک به افراد مستحق صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به لزوم داشتن آمار واقعی در موضوع زکات افزود: در بحث زکات هرچه آمار واقعی داده شود بهتر است و باید توجه داشته باشیم که ما می‌خواهیم مردم زکات پرداخت کنند و روحیه زکات‌دهی داشته باشند و این زکات نیز در جایی که قرآن و دین گفته است، مصرف شود.
به گزارش فارس موسوی گفت: صدا و سیما می‌تواند کسانی را که زکات پرداخت می‌کنند، معرفی کند و آثار این کار نیز بیان شود و جهاد کشاورزی نیز در جلسات آموزشی که برای کشاورزان دارد در کنار مقوله‌های آموزشی به موضوع زکات پرداخته و در خصوص آفات عدم پرداخت زکات نیز مطالبی را برای کشاورزان مطرح کند.
در ادامه نماینده صدا و سیمای مرکز قزوین اظهار کرد: صدا و سیمای قزوین برنامه‌هایی را در رابطه با زکات داشته و در بخش اخبار نیز به این مقوله پرداخته است.
حمید نقی‌لو افزود: در شش ماهه نخست سال جاری 28 دقیقه به صورت اختصاصی در رابطه با زکات، خبر رادیویی و 48 دقیقه نیز خبر از سیمای قزوین پخش شده است همچنین در بحث آگهی، تیزر، برنامه‌های تلویزیونی و گزارش نیز به صورت ویژه موضوع زکات دیده شده است.
وی خاطرنشان کرد: صدا و سیمای قزوین این آمادگی را دارد که برنامه‌های تبلیغی در رابطه با زکات داشته باشد تا افراد تشویق به پرداخت زکات شوند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول