اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی:

آمریکا با 2 بحران بی‌اعتمادی و بی‌اعتباری روبه‌رو است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی گفت: امروز آمریکا در حل معضلات داخلی خود، دچار مشکل شده و با دو بحران سنگین بی‌اعتباری و بی‌اعتمادی روبه‌رو است.

آمریکا با 2 بحران بی‌اعتمادی و بی‌اعتباری روبه‌رو است
علی‌اصغر حبیبیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: 13 آبان یادآور چهار حادثه تاریخی در دفتر انقلاب اسلامی است که نخستین آن تبعید امام خمینی (ع) به ترکیه توسط رژیم پهلوی به دنبال افشاگری در جریان تصویب قانون کاپیتولاسیون است.
وی افزود: امام خمینی (ره) در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) در منزل خود، درباره این قانون افشاگری کردند که همین موضوع سبب تبعید ایشان شد.
عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی ادامه داد: حادثه بعدی، حادثه 13 آبان سال 57 است که دانش‌آموزان معترض در حرکت خودجوش مبتنی بر بصیرت با دانشجویان دانشگاه تهران همراه شدند و از 7 هزار نفری که در این تجمع شرکت کرده بودند؛ 56 نفر شهید شدند.
وی با بیان اینکه این موضوع بلافاصله مورد تایید امام خمینی(ره) قرار گرفت؛ عنوان کرد: در سال 58 نیز لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام و رهبری تسخیر شد که امام خمینی(ره) آن را انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول نامید.
حبیبیان اظهار داشت: ابهت و هیمنه استکبار در جریان این حرکت دانشجویان فروریخت و برای تمام جهان مشخص شد که این سفارتخانه نیست بلکه لانه جاسوسی است.
وی گفت: حادثه بعدی نیز در زمان جنگ و در سال 65 رخ داد؛ که مک فارلین، فرستاده ریگان و همراهانش با پاسپورت ایرلند شمالی به شکل مخفیانه وارد ایران شدند تا از طریق مذاکره با مسئولان بتوانند امور کشورمان را در دست بگیرند.
عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی افزود: امام خمینی(ره) نیز دستور دادند که این افراد دستگیر شوند که این کار انجام شد اما بعد از شش روز به آمریکا برگردانده شدند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز آمریکایی­ها همین‌طور برخورد می­کنند؛ از یک طرف تمام قد با نظام در جنگ هستند و از طرف دیگر بحث مذاکره را به میان می‌آورند.
حبیبیان اظهار داشت: امروز آمریکا در حل معضلات داخلی خود دچار مشکل شده و با دو بحران بی­اعتبار و بی‌اعتمادی روبه‌رو است.
وی افزود: آمریکا به بهانه سلاح هسته­ای به عراق حمله کرد در حالی که هیچ نشانی از آن نتوانست در این کشور پیدا کند.
این استاد دانشگاه با اشاره به اتهامات اخیر دولتمردان آمریکایی به کشورمان گفت: امروز هم که دولت آمریکا به دنبال ایران‌هراسی و سپاه هراسی از راه طرح اتهام­های بدون مدرک است؛ این سئوال در ذهن افکار عمومی خود کشور آمریکا مطرح می­شود که چرا این اتهامات نیز بی‌پایه و اساس نباشد.
وی اظهار داشت: دولت آمریکا از راه طرح این اتهامات به دنبال فرافکنی است اما تاکنون موفق نبوده زیرا حتی بسیاری از نخبگان جامعه آمریکایی این اتهامات را بی­پایه و اساس خوانده­اند.
حبیبیان ادامه داد: وزیر امور خارجه آمریکا پس از مطرح کردن این اتهامات به کشورمان می­گوید امیدواریم بتوانیم این اتهامات را در دادگاه ثابت کنیم؛ معنی این حرف این است که اعتراف می­کنند که مدرکی برای اثبات این موضوع ندارند.
وی افزود: اگر بخواهیم به طور کلی جایگاه این نوع اقدامات را در رفتارهای دولت آمریکا مقابل کشورمان بدانیم باید به چند راهبرد که پس از پیروزی انقلاب توسط سیاست مداران آمریکایی در مورد ایران اجرا شده است را مورد بررسی قرار دهیم.
عضو هیئت علمی دانشکده شهید محلاتی گفت: نخستین راهبردی که آمریکا در مورد کشورمان پیش گرفت و نتیجه­ای از آن ندید؛ براندازی به وسیله جنگ، کودتا و اغتشاش بود.
وی خاطرنشان کرد: دومین راهبردی که آمریکا در مقابل نظام اسلامی از آن استفاده کرد؛ تغییر ساختار یا تغییر رفتار با استفاده از دیپلماسی عمومی و فشار از طریق سازمان­های بین‌المللی و جنگ رسانه­ای است.
حبیبیان افزود: راهبرد دیگر نیز استفاده از اختلافات قبیله‌ای و مذهبی موجود در کشور است که این راهبرد نیز با شکل‌گیری انقلاب­های منطقه و بیداری اسلامی شکست خورده محسوب می­شود.
وی گفت: اوباما از زمانی که قدرت را در آمریکا به دست گرفته استراتژی­های مختلفی در مورد ایران به کار گرفته است؛ وی در اوایل دوره ریاست جمهوری خود به طور مستقیم وارد فضای مقابله علیه کشورمان نشد و به تصریح بسیاری از کارشناسان به مهره­های داخلی خود امیدوار بود.
وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا پس از ناامیدی از مهره‌های داخلی خود به تشدید فشارها از طریق تحریم اقتصادی و سازمان‌های بین‌المللی با بهانه­هایی مانند حقوق بشر و همچنین اتهامات امنیتی علیه جمهوری اسلامی پرداخت.
حبیبیان گفت: در بعد تحریم­ها نیز مقام معظم رهبری امسال را سال جهاد اقتصادی نامگذاری کردند تا به مستکبران بگویند با این ترفندها نمی­توانند ملت ایران را تسلیم خواسته­های خود کنند.
وی در پایان اظهار داشت: 13 آبان امسال حماسه دیگری در دفتر انقلاب اسلامی خواهد بود و این پیام را به تمام جهان خواهد داد که ما هنوز ایستاده­ایم.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول