اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اندیشمندان حوزه هنر؛

همایش ملی هنر اسلامی در دانشگاه بیرجند آغاز شد

خبرگزاری فارس: نخستین همایش دو روزه ملی هنر اسلامی با حضور اندیشمندان حوزه هنر از دانشگاه های سراسر کشور در تالار ولایت دانشگاه بیرجند آغاز به کار کرد.

همایش ملی هنر اسلامی در دانشگاه بیرجند آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس دانشگاه بیرجند پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این همایش در دانشگاه بیرجند خراسان جنوبی را مهد علم، فرهنگ و هنر منطقه معرفی کرد.
محمدرضا میری با بیان اینکه هنر و فرهنگ با گذشته و حال مردم بیرجند گره خورده است، تصریح کرد: بیرجند دارای قدمت فرهنگی 700 ساله است و همزمان با تاسیس دارالفنون و مدرسه رشدیه در کشور مدرسه شوکتیه که نماد تدریس علوم به شیوه نوین است در شهرستان کویری بیرجند تاسیس شده است.
وی ادامه داد: این مدرسه معلمان و بزرگان علمی زیادی را به کشور تحویل داد که یکی از این دانش آموختگان پروفسور محمدحسین گنجی پدر جغرافیای نوین ایران است که بعدها دانشگاه بیرجند را نیز در این منطقه تاسیس کرد.
رئیس دانشگاه بیرجند با بیان اینکه ارتباط بین فرهنگ و هنر در مدرسه شوکتیه متجلی است، اظهار داشت: این مدرسه علاوه بر تاریخچه علمی که دارد دارای فضایی است که معماری زیبایی را به تصویر می کشد و نشان دهنده هنر مردم این مرز و بوم است.
میری برگزاری این همایش را فرصت مناسبی برای انجام پژوهش های عمیق تر در عرصه هنر دانست و گفت: برگزاری اینگونه همایش ها زمینه ارتباط بیشتر اندیشمندان این رشته را فراهم می آورد تا انسجام بیشتری در انجام پژوهش های مرتبط با این رشته صورت گیرد.
وی به تاریخچه آموزش عالی در خراسان جنوبی نیز اشاره کرد و افزود: دانشگاه بیرجند پایگاه علمی و پژوهشی شرق کشور است که دارای قدمت علمی زیادی است.
رئیس دانشگاه بیرجند ادامه داد: این دانشگاه پیش از انقلاب با جذب 120 دانشجو در سه رشته فیزیک، شیمی و ریاضی آغاز به کار کرد و در این سال ها افتخارات علمی زیادی نیز نصیب دانشجویان و اساتید این دانشگاه در سطح کشور شده است.
میری با بیان اینکه پیشرفت و رشد دانشگاه بیرجند پس از انقلاب اسلامی ایران رقم خورد، افزود: ما به جایی رسیده ایم که در سال جاری 2 هزار و 800 دانشجوی ورودی جدید را از طریق کنکور سراسری جذب کردیم.
وی از تحصیل 11 هزار و 700 دانشجو در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر 207 کد رشته در مقاطع مختلف تحصیلی در این دانشگاه فعال است.
رئیس دانشگاه بیرجند به تاریخچه دانشکده هنر این دانشگاه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشکده با مدتی تاخیر در سال 81 در این استان آغاز به کار کرد ولی در حال حاضر از توان علمی زیادی برخوردار است.
میری افزود: برگزاری این همایش در این سطح توسط دانشکده هنر دانشگاه بیرجند نشان دهنده به ثمر نشستن تلاش های اساتید و دانشجویان این دانشکده است.
وی هدف اصلی برگزاری این همایش را نشر علوم مرتبط با هنر و رشد و نمو این علوم عنوان کرد و گفت: امید است دانشجویان و اساتید این رشته از مباحث علمی مطرح شده در این همایش نهایت استفاده را ببرند.
انتهای پیام/خ20   
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول