اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازدید استاندار سامسون ترکیه از برج قابوس

خبرگزاری فارس: استاندار استان سامسون ترکیه از برج قابوس شهرستان گنبدکاووس بازدید کرد.

بازدید استاندار سامسون ترکیه از برج قابوس
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین آکسوی استاندار سامسون و هیئت همراه و برخی از مسئولان استانداری گلستان از بلندترین برج آجری جهان در شهرستان گنبدکاووس دیدار کردند.
این دیدار در پی دعوت سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه از استاندار سامسون برای سفر به گلستان به همراه هیئتی مرکب از مسئولان استانداری، شهردار شهر سامسون، رئیس اتاق بازرگانی و تجار به استان گلستان صورت گرفته تا ضمن بازدید از نقاط تاریخی فرهنگی و دیدنی از نزدیک در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و مسائل شهری با ظرفیت‌های منطقه آشنا شوند.
این سفر در راستای تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد ارتباط بین استان‎های دو کشور و پاسخ به علاقه موجود بین دو استان گلستان و سامسون برای همکاری دو طرف صورت گرفته است.
استان سامسون ترکیه با استان گلستان مشابهت‎های ظاهری و فرهنگی دارند، شهر گنبدکاووس نیز یکی از مسیرهای ترانزیتی ناوگان حمل و نقل بار ترکیه است.
یکی از بی‎نظیرترین یادمان‎های معماری ایران در دوره اسلامی برج قابوس بن وشمگیر استین بنای باشکوه به دستور شمس المعالی قابوس بن وشمگیر، مشهورترین پادشاه آل زیار که جنگجویی بی‌همتا و ادیبی فاضل بود، ساخته شد.
این بنای باشکوه در سال ۳۷۵ هجری شمسی ساخته شده و همزمان با آن حکیم ابوالقاسم فردوسی ۴۱۱ - ۳۳۰ هجری قمری سرایش کتاب گرانقدر خود شاهنامه را تقریبا همزمان با بنای برج قابوس به اتمام رسانده است.
شهر بندری سامسون نیز در ساحل دریای سیاه و در فاصله ۴۲۰ کیلومتری آنکارا  قرار دارد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول