اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی:

موفقیت‌های ترکیه سبب شادی ایران است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی گفت: موفقیت‌های ترکیه در عرصه‌های بین‌المللی سبب شادی و خرسندی جمهوری اسلامی است.

موفقیت‌های ترکیه سبب شادی ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه وحید جلال‌زاده شامگاه شنبه در دیداری که به مناسبت روز ملی جمهوری ترکیه برگزار شد با سرکنسول ترکیه در ارومیه با تاکید بر توسعه مناسبات میان جمهوری اسلامی و ترکیه، اظهار داشت: ایران همواره در سختی‌ها و دشواری‌ها در کنار کشور دوست و برادر ترکیه است. 
وی ضمن تسلیت فوت تعدادی از مردم کشور ترکیه بر اثر زمین لرزه در شرق ترکیه آمادگی جمهوری اسلامی برای هر نوع کمک انسان دوستانه به زلزله زدگان این کشور را اعلام کرد و افزود: رابطه دوستانه ایران و ترکیه الگوی روابط میان کشورهای اسلامی است.
این مسئول تصریح کرد: موفقیت‌های ترکیه در عرصه‌های بین‌المللی سبب شادی و خرسندی جمهوری اسلامی است. 
جلال زاده روند مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و ترکیه را مطلوب و رو به رشد عنوان کرد و گفت: استان‌های مرزی در رشد و توسعه مناسبات دو کشور نقش کلیدی دارند.
وی خاطرنشان کرد: در حادثه زلزله اخیر مسئولان استان آذربایجان غربی از نخستین ساعات بروز حادثه برای کمک رسانی به حال آماده باش در آمده و با تشکیل تیم بحران روند اعزام کمک و امداد رسانی به ترکیه را در دستور کار خود قرار دادند. 
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: ایران اولین محموله امدادی خود را در کوتاهترین زمان ممکن به مردم آسیب دیده ترکیه روانه کرد که این امر نشان از توجه دو کشور به وضعیت رفاهی مردم دو طرف دارد.
جلال‌زاده تصریح کرد: امیدواریم در آینده در روزهای شیرین و شاد نیز در کنار یکدیگر باشیم و این ارتباط بی شک سبب رشد، امید و تعالی جهان اسلام خواهد بود. 
در ادامه سرکنسول ترکیه در ارومیه نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی به ویژه آذربایجان غربی در امداد رسانی به زلزله زدگان ترکیه از حضور نیروهای امدادی این استان در نخستین ساعات حادثه زلزله تشکر کرد.
علی تولگا کایا اظهار داشت: ایران جزو اولین کشورهایی بود که با ارسال کمک‌های امدادی سبب امیدواری و راحتی مردم آسیب دیده منطقه شد و این نشان از توجه و نوعدوستی این کشور دارد. 
وی افزود: امیدواریم هر دو کشور دیگر هیچ حادثه تلخی را در کارنامه خود نداشته باشند و مردم هر دو کشور در کمال صلح، آرامش و رفاه زندگی کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول