اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری خبر داد:

نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری پایین‌تر از متوسط کشوری

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نرخ بیکاری در این استان 10.7 درصد گزارش شده است که از متوسط کشوری 0.4 درصد پایین‌تر است.

نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری پایین‌تر از متوسط کشوری
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی اصغر عنابستانی بعداز ظهر امروز در نشست شورای مرکزی روابط عمومی‌های این استان، اظهار داشت: تأمین سطح رفاه عمومی و ارتقای وضعیت اقتصادی کشور با توزیع عادلانه اعتبارات و فرصت‌ها در گستره کشور موجب خواهد شد تا ایران به یک الگوی بیبدیل در سطح منطقه معرفی شود.
وی با بیان اینکه الگو بودن با شعار تحقق نمی‎یابد، گفت: تحقق این هدف مستلزم تلاش‎‌های مضاعف و روزافزون مسئولان و مدیران استانی است تا بتوانند کشور را آنگونه که شایسته و بایسته ملت است بسازند.
عنابستانی خاطرنشان کرد: به جرأت می‎تواند ادعا کرد که ایران تنها کشوری است که در آن هیچ کس دچار فقر مطلق نیست، آنگونه که از گرسنگی جان بسپارد.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: اجرای این طرح بزرگ اقتصادی بدون مشارکت حداکثری مردم امکان‌پذیر نبود.
وی تعامل بین دستگاه‌ها و مردم را در گروی تقویت جایگاه روابط عمومی‌ها دانست و گفت: اطلاع رسانی مطلوب و مشارکت حداکثری مردم در اجرای این مطرح موجب شد تا این طرح با کمترین مشکل در کشور به خوبی نهادینه شود.
عنابستانی افزایش سطح مشارکت مردمی را از اهم وظایف روابط عمومی‌ها برشمرد و گفت: روابط عمومی دستگاه‌ها باید بتوانند به خوبی این رسالت سنگین را به سرانجام رسانند.
وی ایجاد یک ساختار مدیریتی پاسخگو را از دیگر وظائف روابط عمومی‌ها اعلام کرد و افزود: این در حالیست که وضع موجود توانایی ایجاد این ساختار را نداشته که این مسئله نیازمند اعمال اصلاحات بسیار است.
  
*سفرهای استانی هیئت دولت گامی در راستای محرومیت زدایی
استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها با ایجاد پویایی و نشاط در سطح جامعه مانع از آن خواهند شد که خدمات ارزشمند دولت و مسئولان در اقصی نقاط مختلف کشور زیر سوال برده شود.
عنابستانی در ادامه سفرهای استانی هیئت دولت را گامی مثبت در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای کشور و بسط عدالت محوری دانست و گفت: سه سفر گذشته هیئت دولت به این استان طرح‌ها و پروژه‌های بسیاری کلیدی برای این استان را به ارمغان داشت، بطوریکه مجموعه خدمات این دولت در استان چهارمحال و بختیاری به هیچ وجه قابل قیاس با دولت‌های گذشته نیست.
وی ساخت فضاهای آموزشی را یکی از برکات سفرهای هیئت دولت به این استان اعلام کرد و گفت: مدرسه منشأ عمل و بسط فضائل اخلاقی است که تعدد پروژه‌های آموزشی احداثی در این استان در طول انقلاب اسلامی بسیار بی سابقه بوده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری احداث بیمارستان کاشانی، کارخانه سیمان، کارخانه ورق خودرو گالوانیزه از دیگر پروژه‌های عمرانی مطرح این است که در دولت احمدی نژاد بهره‎برداری شده است.
 
 
*اجرای طرح‌های بزرگ آبرسانی غول خشکسالی را شکست داد
عنابستانی اجرای پروژه‌های بزرگ آبرسانی در این استان را از دیگر برکات سفرهای هیئت دولت برشمرد و گفت: با توجه به کاهش نزولات جوی و تغییر سامانه بارش در این استان چهارمحال و بختیاری به طور متناوب چهار سال با مشکل خشکسالی درگیر بود که این مسئله کشاورزان و دامداران را با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرد.
وی ادامه داد: در این مدت افزون بر 50 درصد آبدهی قنوات و چاه‌های استان کاهش و سطح آب‌های زیرزمینی تا 20 متر کاهش سطح داشت.
عنابستانی اجرای طرح‌های بزرگ آبرسانی را یکی از آرزوهای دیرینه مردم این استان برشمرد و گفت: اجرای طرح انتقال آب سبزکوه به چغاخور و اجرای طرح آبرسانی بن- بروجن، انتقال آب کوهرنگ، کلنگ‌زنی سد غدیر باباحیدر از مهم‌ترین طرح‌های آبرسانی این استان است که در دولت عدالت محور احمدی نژاد اجرایی شد.
 
*انتقال آب بهشت آباد مشروط است
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آخرین جزئیات اجرای طرح انتقال آب بهشت‌آباد، گفت: این پروژه در حال حاضر متوقف شده است و تا دستور اجرای عملیات این پروژه از سوی مدیریت استان صادر نشود، مراحل اجرایی طرح در دستور کار قرار نخواهد گرفت.
عنابستانی اضافه کرد: چنانچه دلایل وزارت نیرو برای انتقال آب بهشت آباد مستدل و منطقی باشد ما با انتقال آب مخالفتی نخواهیم کرد، اما وزارت نیرو نیز باید شرایط ما را لحاظ کند.
وی با اشاره به شرایط استان چهارمحال و بختیاری به‌منظور صدور مجوز انتقال آب بهشت‌آباد، گفت: تخصیص سهم حق آبه روستاهای بالادست، عدم ورود آسیب به دشت‌های منطقه، اجرای عملیات پروژه با محوریت وزارت نیرو و نه هیچ استان دیگر از مهم‌ترین شرایط این استان در این خصوص است که تا محقق نشود اجازه اجرای عملیات داده نخواهد شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری خواستار حضور پرشور مردم در مراسم استقبال از رئیس جمهور مردمی کشور شد و گفت: مردم استان باید قدردان زحمات رئیس دولت باشند که حضور گسترده آن در اجتماع استقبال از ایشان خود گواهی صادق بر این امر خواهد بود.
شورای مرکزی روابط عمومی‌های استان چهارمحال و بختیاری با موضوع دور چهارم سفر ریاست محترم جمهور به این استان با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولان روابط عمومی‌های ادارات این استان برگزار شد.
انتهای پیام‌/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول