اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با معرفی نفرات و گروه‌های برتر؛

جشنواره بیست و دوم تئاتر استانی کردستان پایان یافت

خبرگزاری فارس: پرونده بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی کردستان با معرفی گروه‌های برتر نمایشی عصر امروز در مجتمع فرهنگی هنری فردوسی قروه با معرفی گروه‌های برتر بسته شد.

جشنواره بیست و دوم تئاتر استانی کردستان پایان یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، در پایان این جشنواره 3 روزه هیئت داوران از میان 9 نمایش راه یافته به جشنواره بیست و دوم تئاتر کردستان،  به ترتیب نمایش‌های ضجه سرخ از سنندج به کارگردانی حسن ترقی، هند به کارگردانی حمید کردستانی از سنندج و اولین باری که اومدی خونمون از قروه را شایسته راهیابی به جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر در البرز دانست.
هیئت داوران همچنین جایزه سوم بازیگری مرد را به طور مشترک به سیدمیثم جلالی از قروه بخاطر بازی در نمایش باقی و چیا محمدی از سنندج در نمایش ملعبه اهدا کرد، جایزه دوم این بخش نیز به آزاد مرادی  بازیگر  نمایش ضجه سوگ مهر از دیواندره و بهزاد فرمانی بازیگر نمایش اولین روزی که اومدی خونمون از قروه رسید.
هیئت داوران هیچ یک از بازیگران مرد را برای دریافت جایزه اول انتخاب نکرد.
در بخش بازیگری زن هم  عاطفه کریمی بازیگر نمایش باقی از قروه و خانم قلیچ‌خانی بازیگر له له می‌زنم بیدار شوی از بیجار عنوان سوم را کسب کردند و عنوان دوم را هم مرجان فریقی و کبری ملکی بازیگران ضجه سرخ از آن خود کردند و دنیا گفتاری در نمایش هند به مقام نخست بازیگری زن دست یافت.
در کارگردانی هم لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره مقام سوم به یونس صحرارو از قروه و امید اکبر از بیجار رسید، رضا سعیدیانی و فرشید کریمی هردو از سنندج دوم شدند و عنوان نخست کارگردانی را حسن ترقی و حمید رضا کردستانی از سنندج به دست آوردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در مراسم اختتامیه این جشنواره  هنری ، هنر تئاتر را به دلیل ارتباط بی‌واسطه و چهره به چهره با مخاطب بسیار ارزنده دانست و گفت: این هنر نمایشگر آلام، ارزش‌ها و کاستی های موجود در هر جامعه‌ای است.
به گزارش فارس، قباد میمنت‌آبادی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی  و عمرانی در بستر فعالیت‌های فرهنگی شکل می‌گیرد، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی که نقش به سزایی در معرفی فرهنگ منطقه دارد، زمینه‌ساز توسعه در دیگر بخش‌ها خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه با تاکید برآسیب‌شناسی هنر تئاتر درکردستان، تصریح کرد: در همین راستا و به منظور ارتقای سطح فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان، تغییر و تحول چشمگیری در این عرصه پدید آمده است که برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی در مریوان و میزبانی منطقه 3  تئاتر فجر از جمله این برنامه‌هاست.
میمنت‌آبادی با اشاره به تفاوت‌های کمی و کیفی جشنواره بیست و دوم تئاتر استانی کردستان با دوره‌های گذشته، گفت: تجلیل از پیشکسوتان تئاتر شهرستان و بررسی آثار از نظر غنای فرهنگی در زمینه‌های حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر و ارزش‌های اسلامی و انقلابی به صورت ویژه، از ویژگی‌های بارز این جشنواره بود.
وی با اشاره به دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری که امسال در قروه برگزار  می‌شود، برگزاری کنگره سراسری شعر عاشورایی به مرکزیت قروه و به صورت همزمان در تمامی شهرستان‌های استان ، همایش استانی شعر غدیر و شمیم ظهور را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.
محمد رسولی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه هم در این مراسم با اشاره به جایگاه برجسته هنر، به ویژه هنرتئاتر  در این شهرستان  برای میزبانی جشنواره‌های هنری استانی اعلام آمادگی کرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول