اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نمایش آثار اساتید برجسته خوشنویسی کشور؛

نمایشگاه سر عشق در نگارخانه رضوان برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان‌قدس رضوی از رونمایی دو کتاب جدید منتشر شده در این موسسه همزمان با مراسم افتتاح نمایشگاه خوشنویسی سرعشق خبر داد.

نمایشگاه سر عشق در نگارخانه رضوان برپا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی موسسه آفرینش‌های هنری آستان‌قدس رضوی، محمد ضرابی با اشاره به برگزاری نمایشگاه خوشنویسی در نگارخانه رضوان اظهار داشت: استاد امیر خانی و فلاح از اساتید برجسته خوشنویسی کشور هستند که در نمایشگاه سر عشق 40 اثر این هنرمندان به نمایش در می‌آید.
وی تصریح کرد: این آثار با موضوع عرفانی و ادبی و با تکنیک خوشنویسی و  نقاشی خط اجرا شده و نمایشگاه این آثار تا 26 آبان ماه سال جاری در نگارخانه رضوان مشهد برپاست.
مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان‌قدس رضوی همچنین به سخنرانی و نشست پرسش و پاسخ استاد امیرخانی و فلاح اشاره کرد و بیان داشت: این نشست پیرامون فعالیت این هنرمندان، در ساعت 16 روز شنبه 14آبان، همزمان با مراسم افتتاحیه نمایشگاه سرعشق در نگارخانه رضوان برگزار می‌شود.
ضرابی در ادامه به معرفی برگزیدگان مسابقه مکتب‌خانه در این مراسم اشاره کرد و بیان داشت: فراخوان مسابقه خوشنویسی مکتب‌خانه در دهه میلاد امام رضا(ع) منتشر و140 اثر از 66 هنرمند به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد.
وی با بیان اینکه این مسابقه با هدف کاربردی کردن هنر خوشنویسی صورت گرفته است، افزود: القاب و احادیث رضوی از موضوعات محوری این مسابقه بوده است و تکنیک آن نیز به صورت آزاد هدفگذاری شده است.
مدیرعامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان‌قدس رضوی همچنین به داوری این آثار توسط محمد علی فراستی، کاظم خراسانی، هادی ذوالریاستین، محسن عبادی و محسن توسلی اشاره کرد و بیان داشت: در افتتاحیه نمایشگاه سر عشق از پنج نفر برگزیده در سطح هنرجویان و همچنین دو اثر در بخش اساتید تجلیل و تقدیر می‌شود.
ضرابی در ادامه به رونمایی دو کتاب تازه منتشر شده در موسسه آفرینش‌های هنری آستان‌قدس رضوی در این مراسم اشاره کرد و بیان داشت: کتاب تذهیب‌های قرآنی که به معرفی آثار دومین دوسالانه این جشنواره می‌پردازد یکی از این کتاب‌ها است که توسط این موسسه و در دو هزار نسخه منتشر شده است.
وی ادامه داد: کتاب ادعیه ایام هفته به خط محمد شفیع تبریزی دیگر کتاب رونمایی شده در این مراسم است که با خط نسخ و در 20 صفحه هشت سطری در سال 1226 کتابت شده و با همکاری سازمان کتابخانه‌های آستان‌قدس رضوی و در یک هزار و 500 نسخه منتشر شده است.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول