اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های آذربایجان غربی:

فعالیت‌های مذهبی در بازپروری مددجویان موثر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: تداوم فعالیت‌های مذهبی و دینی در بازپروری زندانیان تاثیر بسزایی دارد.

فعالیت‌های مذهبی در بازپروری مددجویان موثر است
جبار باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های مذهبی و برپایی دوره‌های آموزش قرآن کریم برای آماده شدن مددجویان در راستای ورود به جامعه کمک می‌کند و اجرای این قبیل برنامه‌ها با همکاری سایر مجموعه‌ها تا حد امکان در ندامتگاه‌ها دنبال می‌شود.
 وی افزود: تشکیل ستاد اقامه نماز و هیئت محبان اهل بیت در راستای تغذیه دادن روح ‌و ‌روان مددجویان یکی از مهمترین برنامه‌های این دستگاه‌ قلمداد می‌شود همچنین روزانه نماز جماعت در همه زندان‌های استان برپا می‌شود حتی در بعضی زندان‌ها افراد برای شرکت در نماز صبح هم فرا خوانده می‌شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در همه ایام روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه مراسم ادعیه‌خوانی برپا می‌شود همچنین در ایام شهادت ائمه معصوم و ماه محرم نیز هیئت‌های عزاداری تشکیل شده و با مشارکت افراد زیرپوشش مراسم‌های سوگواری نیز راه‌اندازی می‌شود.
وی در ادامه به برپایی کانون قرآن در همه زندان‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های فرهنگی در دست اجرا، آموزش قرآن کریم است که برای عملی شدن این موضوع در همه زندان‌های تابعه استان کانون قرآن تاسیس شده است در این اماکن با استفاده از اساتید مجرب و توانمند جلساتی برای آموزش روخوانی، روان‌‌خوانی، تجوید، صوت، لحن، تفسیر و مفاهیم برگزار می‌شود.
وی در ادامه بیان کرد: برای افراد آموزش‌دیده گواهینامه صادر می‌شود، همچنین متولیان امور هفت روز مرخصی نیز برای تشویق به آنها می‌دهند از این رو با اعمال این تخفیف و مرخصی افراد بیشتری برای شرکت در جلسات از خود علاقه نشان می‌دهند و با حضور یافتن در محضر اساتید برای ورود به جامعه آماده می‌شوند.
این مسئول به برگزاری مسابقات مختلف با هدف علاقه‌مند کردن افراد به معارف دینی اشاره کرد و اظهار داشت: مسابقات قرآنی و اذان در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری هر سال در بین زندانیان مرد، کارکنان مرد و زن همچنین پرسنل وظیفه برگزار می‌شود.
مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی ادامه داد: کشور ما از یک ذخیره بی‌بدیل و بی‌مانند به نام اسلام بهره‌مند است از این رو باید در راستای آشنا کردن اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و  نوجوانان با معارف اسلامی گام برداشته شود چه‌بسا در این صورت نسل جدید به ندرت دچار کژروی شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول