اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان اعلام کرد:

افزایش 6 برابری تعداد کتابخانه‌های مشارکتی در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از افزایش 6 برابری تعداد کتابخانه‌های مشارکتی استان در طول سه سال گذشته خبر داد.

افزایش 6 برابری تعداد کتابخانه‌های مشارکتی در کردستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطاالله رستگار ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در استانداری کردستان، اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی استان در بخش کتابخانه‌های عمومی تعداد اعضای کتابخانه‌های استان از 17 هزار نفر در سه سال گذشته به 120 هزار نفر افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه تا قبل از سفر مقام معظم رهبری تعداد کتابخانه‌های عمومی نهادی 39 باب بوده، افزود: این میزان پس از سفر رهبر به استان به 46 باب ارتقا یافته است.
مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی کردستان در ادامه تعداد کتابخانه‌های مشارکتی استان را در حال حاضر 84 باب عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های استان 587 هزار جلد است.
رستگار با اشاره به کمک‌های اهدایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برای کتاب‌های استان افزود: امسال اداره ارشاد 111 میلیون تومان کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.
وی از موفقیت کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در سطح کشوری خبر داد و گفت: جایگاه کتابخانه‌های استان از 24 کشوری در چهار سال گذشته به چهارم صعود کرده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اختصاص نیم درصد درآمد شهرداری‌ها برای کتابخانه‌ها افزود: پرداخت نیم درصد درآمد شهرداری‌های استان متاسفانه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش یافته و همین مسئله باعث شده که از طرح‌های کتابخانه‌های نهادی عمومی عقب بیفتیم.
رستگار با اشاره به مصوبات سفر سوم هیئت دولت به کردستان در بخش فرهنگی بیان داشت: در سفر سوم دولت برای کتابخانه‌های مشارکتی استان یک میلیارد و 600 میلیون تومان تخصیص یافت که در حال حاضر 84 باب کتابخانه مشارکتی در استان وجود دارد که 35 باب آن در سطح روستاهاست.
وی در پایان تصریح کرد: با تخصیص این میزان اعتبار تخصیصی تا 70 کتابخانه مشارکتی در استان ایجاد خواهد شد و استان کردستان در این زمینه پیشتاز کشوری است.
انتهای پیام/ خ20 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول