اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بوشهر:

طرح پیک مهر در بوشهر اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهرگفت: طرح پیک مهر در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در این استان اجرا می‌شود.

طرح پیک مهر در بوشهر اجرا می‌شود
علیرضا خو‌ش‌طینت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: در نشستی با لاری‌زاده نماینده وزارت کشور، در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اجرای طرح "پیک مهر" در اماکن عمومی و محل‌های پر تردد، با الویت اجرا در بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 
وی ادامه داد: با توجه به پایین بودن سرانه مطالعه، ایجاد و ترویج عادات مطالعه ضروری است و این طرح می‌تواند راهکاری اساسی در سوق دادن عموم جامعه به سوی مطالعه و بویژه کتابخوانی باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: طرح بزرگ فرهنگی" پیک مهر" اقدام موثری برای ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه است و موجب بهینه سازی اوقاتی می‌شود که مردم در اماکن عمومی نظیر بیمارستان و فرودگاه می‌گذرانند.
وی بیان کرد: پس از انجام رایزنی‌ها و کارشناسی‌های لازم، این طرح با تعبیه گنجه‌های کتاب و تامین کتاب‌های متنوع در اماکن عمومی مانند بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها، پایانه‌های مسافربری، ایستگاه‌های اتوبوس، اصناف، مراکز پزشکی  و ... به زودی در استان اجرا می‌شود.
خوش‌طینت همچنین با اشاره به اولویت‌های اجرای این طرح در استان گفت: در نظر داریم تا در مرحله اول این طرح را در بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری استان اجرا کنیم و سپس با پیشرفت در روند اجرا، دیگر اماکن عمومی همانند ایستگاه‌های اتوبوس، اصناف،  مطب پزشکان، آرایشگاه‌ها  و ... را تحت پوشش قرار دهیم.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بوشهر گفت: همه کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر به شبکه کتابخوانان حرفه‌ای می‌پیوندند.
وی بیان کرد: در آستانه نوزدهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، طرح عضویت کتابداران و کارشناسان کتابخانه‌های عمومی استان در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای اجرا می‌شود.
خوش‌طینت بیان کرد: با هدف ارتقای مطالعه مفید در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار فرهنگی، طرح عضویت تمام کتابداران و کارشناسان کتابخانه‌های عمومی استان در شبکه اجتماعی کتابخوانان حرفه‌ای کشور توسط واحد امور فرهنگی این اداره کل اجرا می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر در ادامه افزود: شبکه اجتماعی کتاب محور کتابخوانان حرفه‌ای، با قابلیت‌های متنوع، فضای مطلوبی برای داد و ستدهای فرهنگی است و ضروری است تا کتابداران و کارشناسان کتابخانه‌های عمومی با عضویت در این شبکه و اشراف کامل به محیط آن، ضمن شرکت فعال در مسابقات کتابخوانی، نقد و بررسی کتاب و اطلاع‌یابی از آثار فاخر و کتب برتر، بسترهای لازم برای عضویت تمام اعضا و مراجعان کتابخانه‌های عمومی استان را فراهم آورند.
 انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول