اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

اختصاصی فارس/ مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان خبر داد؛

سرشماری 176 هزار خانوار گلستانی/ پیشرفت 78/38 درصدی در سرشماری

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان گفت: در طی 9 روز اول سرشماری نفوس و مسکن تاکنون 176 هزار و 781 خانوار در استان گلستان در سرشماری نفوس و مسکن استان فرصت‎برداری شدند.

سرشماری 176 هزار خانوار گلستانی/ پیشرفت 78/38 درصدی در سرشماری
قدرت‎الله عابدی امروز در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: این میزان فرصت‎برداری شده توسط ماموران آمارگیر شامل پیشرفت 78/38 درصد مجموع خانوارهای استان است.
وی تصریح کرد: استان گلستان دارای 455 هزار و 871 خانوار جمعیت است که از این تعداد 203 هزار و 523 خانوار در سطح روستا و 252 هزار و 349 خانوار در سطح شهر ساکن هستند.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان خاطرنشان کرد: از مجموع خانوارهای فرصت‎برداری شده 82 هزار و 317 خانوار در سطح روستاهای استان با پیشرفت 95؛39 درصد بوده است.
عابدی افزود: در سطح شهرهای استان در طی 9 روز اول سرشماری نفوس و مسکن تاکنون 95 هزار و 464 خانوار شهری با 83؛ 37 درصد پیشرفت کار فرصت‎برداری شدند.
وی ادامه داد: در این مدت همچنین یک هزار و 198 موسسه بیشتر از 10 نفر در سطح استان فرصت‎برداری شده‎اند.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان با بیان اینکه به طور متوسط هر مامور آمارگیر در طی روز 33؛16 خانوار را فرصت‎برداری می‎کنند، گفت: این متوسط آمارگیری در خانوارهای شهری 50؛16 و در خانوارهای روستایی 13؛16 بوده است.
عابدی همکاری گلستانی‎ها را با ماموران سرشماری نفوس و مسکن را بسیار خوب توصیف کرد و آن نشان‎دهنده فهم و درک بالای هم استانی‎ها برای پیشرفت و آبادانی جامعه خود دانست.
وی یادآور شد: ماموران آمارگیری برای تکمیل فرم‎های سرشماری 60 سوال از خانوارها می‎پرسند که انتظار داریم مردم همچون گذشته با حوصله به سوالات ماموران پاسخ دهند.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان بیان داشت: اطلاعات به دست آمده از سرشماری نفوس و مسکن محرمانه و مبنای برنامه‎ریزی و توسعه استان خواهد بود.
این مسئول با بیان اینکه که مردمی که تاکنون فرصت‎برداری نشده‎اند شناسنامه و کارت ملی خود را در دسترس داشته باشند، خاطرنشان کرد: آمارگیران این ستاد دارای جلیقه سبز تیره که در سمت راست آن آرم ستاد سرشماری قرار دارد کارت شناسایی نارنجی رنگ با خود به همراه دارند.
وی اضافه کرد: چنانچه خانواده‎ای در زمان مراجعه ماموران سرشماری در منزل حضور نداشته باشند از طریق فرم شماره 315 که شماره تلفن ستاد در آن ذکر شده و یا اینکه به ستاد سرشماری و فرمانداری‎ها برای حضور مجدد آمارگیر تماس بگیرند.
مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری گلستان اذعان داشت: همچنین ماموران آمارگیر عصر همان روز مجددا برای تکمیل پرسشنامه خانوارهای غایب مراجعه می‎کنند.
عابدی اظهار امیدواری کرد که تا مدت پایانی سرشماری همکاری مردم با ماموران سرشماری مطلوب باشد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول