اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل:

ایجاد بازار هفته، معضل دستفروشی را از بین می‌برد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل گفت: دایر کردن بازارهای هفته در نقاط مختلف شهر اردبیل مانع فعالیت‌ دستفروش‌ها در خیابان‌ها و معابر اصلی بوده است.

ایجاد بازار هفته، معضل دستفروشی را از بین می‌برد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ عباس‌قلی‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست تعاملی با اعضای شورای شهر و شهرداری اردبیل اظهار داشت: هم‌اکنون در شهر اردبیل با معضل دستفروشی و دوره‌گردی مواجه هستیم که سبب شده سامان شهری و منظر زیبای آن به هم خورده و یک نابسامانی به وجود آید.
وی تصریح کرد: شهرداری اردبیل می‌تواند با دایر کردن بازارهای هفته همچون شهرهای دیگر به این معضل اساسی پایان بخشد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل حرکت شهرداری‌ها را در راستای برنامه جامع تفضیلی به عنوان یک سیاست راهبردی مناسب و شایسته توصیف کرد و افزود: با اجرایی شدن این طرح در حقیقت مشکلات و معضلات شهری و استفاده نابجا از برخی فضاها به حداقل می‌رسد.
این مسئول دقت در برنامه‌نویسی و بودجه‌نویسی با رعایت اصل انضباط مالی را مهم و اساسی توصیف کرد و ابراز داشت: در بودجه شهرداری‌ها باید تقسیم اعتبارات عمرانی و جاری به وضوح و روشنی دیده شود تا شهردار بتواند با یک قابلیت مناسب طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را عملیاتی کند.
عباس‌قلی‌زاده ابراز داشت: بخش عظیمی از بودجه‌های شهرداری باید به سمت سرمایه‌گذاری در عمران شهری برود تا مبادا با افزایش بودجه جاری از اصل وظایف غفلت کنیم.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی را نیز خاطرنشان کرد و افزود: در شهر اردبیل هنوز جایگزینی برای بتون و جدول پیدا نکردیم در حالی که استفاده از این ابزار و امکانات چهره نازیبایی به شهر داده است.
این مسئول بحث مهندسی ارزش و توجه به توسعه زیرساخت‌ها را خاطرنشان کرد و گفت: با بهره‌گیری از روش‌های نوین می‌توانیم کارهای ماندگار و زیربنایی متعدد را به خوبی و شایستگی انجام دهیم تا در فرصت زمانی مناسب اقدامات به طور شایسته نتیجه دهد.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل همچنین توجه به سیمای شهری را نیز یادآور شد و ابراز داشت: تاثیری که سیمای شهری بر مخاطب و بیننده می‌گذارد ظاهری نیست، بلکه بسیار حایز اهمیت است چرا که گاه بر اساس این ساختارها ارزش منطقه تعیین شده و ساخت و سازها رونق می‌گیرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول