اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

برای نخستین بار در کشور؛

طرح تکمیلی بیمه خدمات درمانی روستایی کلید خورد

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار در کشور طرح بیمه تکمیلی روستایی به صورت آزمایشی در شهرستان رفسنجان کلید خورد.

طرح تکمیلی بیمه خدمات درمانی روستایی کلید خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، محمد جعفری مدیر‌کل بیمه خدمات درمانی استان کرمان در حاشیه این مراسم با اشاره به هزینه‌های زیاد درمان و نبود راه جبران این هزینه‌ها برای بیمه شدگان خدمات درمانی اظهار داشت: با توجه به اینکه کارمندان دولت از بیمه تکمیلی برای جبران هزینه‌ها‌ی درمان استفاده می‌کنند‌، روستائیان نیز این انتظار را دارند و سازمان بیمه خدمات درمانی برای پیگیری این موضوع مهم تدابیری را اندیشیده است.
وی گفت: این طرح برای نخستین بار و به صورت آزمایشی در رفسنجان اجرا می‌شود و در صورت موفقیت به کل استان و کشور تعمیم می‌یابد. 
جعفری با بیان اینکه بیمه شده تکمیلی در ازای بیمه شدن هزینه کمی می‌پردازد، ابراز داشت: بیمه شدگان در ازای این مبلغ کم از خدمات زیاد آن اعم از هزینه‌های جراحی‌، آزمایش‌ها و سایر هزینه‌هایی که طبق تعرفه‌های بخش خصوصی، توسط بیمه تکمیلی پوشش داده می‌شود.
وی به استراتژی دسترسی فیزیکی‌، مالی و فرهنگی به عنوان سه عامل مهم و هدف بزرگ این خدمات اشاره و عنوان کرد: راه‌اندازی بیمه پایه و تکمیلی برای اصلاح شاخص دسترسی مالی خانواده به مؤسسات درمانی از اهمیت بیشتری برخوردار است .
جعفری به گام برداشتن برای عدالت در سلامت تأکید کرد و گفت: اکنون ما در تولید خدمات در کشور زبانزد هستیم و آنچه مهم است از بین بردن چالش عدالت در حوزه سلامت است که باید به سرعت میسر شود.
وی اظهار داشت: چرخه بیماری‌ها در عصر کنونی نسبت به گذشته تغییر کرده و عوامل تأثیر‌گذار آن دلایل اجتماعی است.
جعفری اذعان داشت: براساس آمار در هر ساعت هشت نفر به سرطان مبتلا می‌شوند و متولیان حوزه بیمه و سلامت باید با تغییر رویکرد از سمت درمان‌محوری به سمت سلامت‌نگری بروند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول