اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد:

آغاز برداشت گل زعفران از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز برداشت گل زعفران از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد.

آغاز برداشت گل زعفران از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی صبح امروز در جمع کشاورزان خراسان جنوبی اظهار داشت: برداشت زعفران در برخی ازمناطق استان آغاز شده که اوج برداشت آن نیمه آبان‌ماه است و تا اواخر آبان‌ماه یا اوایل آذرماه ادامه دارد. این استان با سطح زیر کشت حدود 13هزار هکتار مقام دوم تولید زعفران در کشور را داراست.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود 41 تن زعفران در سال جاری برداشت شود که ارزش ریالی 600 میلیارد ریال برآورد می‌شود.
هادربادی افزود: به دلیل شرایط خاص اقلیمی و نیز رعایت اصول کشاورزی پایدار در مورد استفاده حداقلی از سموم عمده محصول زعفران این استان با کیفیت بالا و به صورت ارگانیک تولید می‌شود. بیشترین سطح زیر کشت زعفران مربوط به شهرستان قاینات است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته مبلغ 330 میلیون تومان در مورد آبرسانی سیار به باغات و مزارع زعفران توسط این سازمان و با مساعدت اداره کل مدیریت بحران استانداری هزینه شده است و در سال جاری نیز کار آبرسانی به مزارع زعفران در حال اجرا است.
هادربادی ادامه داد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده از سوی این سازمان، برنامه جامع بهبود کمی و کیفی محصول زعفران به تصویب کمیسیون امور زیربنایی مجلس رسیده که در طی دو برنامه پنج‌ساله پس از تصویب در هیئت دولت و تأمین اعتبار به اجرا در می‌آید که حفظ مزیت نسبی و ارتقای توان رقابت در تجارت خارجی از طریق بهره‌وری در تولید زعفران و حفظ جایگاه برتر در تجارت جهانی را به دنبال دارد. در حال حاضر 24 هزار و 500 نفر بهره‌بردار در زمینه زعفران در استان فعالیت می‌کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در رابطه با خرید توافقی زعفران گفت: در راستای بهبود وضعیت قیمت زعفران خرید توافقی در سال جاری انجام می‌شود.
هادربادی در رابطه با خواص دارویی زعفران گفت: مهم‌ترین خاصیت زعفران که از قدیم‌الایام از آن استفاده می‌شده است در درمان افسردگی و کاهش آلزایمر است.
وی گفت: خوردن چای زعفران سبب هضم غذا می‌شود، اثر مسکن درد دارد، باعث تحریک اعصاب می‌شود، خون سازاست و گردش خون را آسان می‌سازد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول