اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی فارسان:

18 هکتار از اراضی فارسان زیر کشت زعفران است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان گفت: در حال حاضر 18 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت زعفران است.

18 هکتار از اراضی فارسان زیر کشت زعفران است
ابراهیم شیرانی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: در سال جاری با اضافه شدن 6 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت زعفران سطح زیر کشت زعفران به 18 هکتار افزایش یافت.از مجموع 18 هکتار اراضی زیر کشت زعفران در این شهرستان 12 هکتار آن بارور است.
شیرانی با بیان اینکه متوسط عملکرد برای هر هکتار 1.5 کیلوگرم زعفران خشک است، تصریح کرد: با کشت یک هکتار زعفران در این شهرستان برای هفت نفرشغل ایجاد می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فارسان با اشاره به مزایای کشت زعفران در این شهرستان، گفت: افزایش سطح زیر کشت، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، سهولت در کاشت و برداشت این محصول، صادرات، ارز آوری، کم وزنی و گرانی قیمت از مزایای کشت این محصول به شمار می‌رود.
وی افزود: استفاده بهینه از آب و خاک، سازگاری با شرایط اقلیمی و اشتغالزایی جوانان و زنان روستایی از دیگر شاخص‌های مهم کشت محصول زعفران است.
به گفته شیرانی، زعفران یکی از محصولات گران‌بهای بدون ساقه است که نیاز به آب زیادی ندارد و طلای سرخ نام گرفته و در نقاطی می‌روید که دارای زمستان‌های ملایم و تابستان گرم و خشک باشد.
وی تصریح کرد: گیاه زعفران بسیار کم‌توقع و زود رشد است و از طرفی یک گیاه استراتژیک و کاملا با صرفه اقتصادی محسوب می‌شود و از همین رو کشت و تولید این محصول ارزشمند بسیار درآمدزا است.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فارسان با اشاره به خواص درمانی محصول زعفران گفت: زعفران آرام‌بخش، تسکین دهنده اعصاب، اشتهاآور، ضد اسپاسم، تقویت کننده حافظه و کاهش دهنده فشار خون است.
وی با بیان اینکه زعفران در پیشگیری از بروز افسردگی مؤثر و از سلول‌های بینایی محافظت می‌کند، گفت: زعفران مقوی معده، محرک، ضد اسپاسم و تسکین دهنده اعصاب است.
در حال حاضر 18 هکتار از اراضی شهرستان فارسان به زیر کشت زعفران رفته است که از این میزان 12 هکتار آن بارور است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول