اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد باشت خبر داد:

پرداخت 9 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی در باشت

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان باشت با اشاره به اجرای طرح‌های خود اشتغالی گفت: بیش از 9 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی توسط این نهاد به طرح‌های اشتغال‌زایی در شهرستان باشت پرداخت شده است.

پرداخت 9 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی در باشت
سید عبدالحمید ولی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت  از پرداخت 9 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی در باشت خبر داد و اظهار داشت: این میزان تسهیلات خوداشتغالی  در 6 ماهه نخست سال جاری به مددجویان و افراد متقاضی پرداخت شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان باشت با اشاره به نقش و رسالت کمیته امداد در کاهش فقر و بیکاری در جامعه ابراز داشت: یکی از رسالت‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر کمک و یاری رساندن به نیازمندان و محرومین ترویج فرهنگ کار و تلاش است.
این مقام مسئول در شهرستان باشت ادامه داد: با ترویج فرهنگ کار، تلاش و اشتغال، خانواده‌ها خودکفا و متکی به خود می‌شوند و روی پای خودشان می‌ایستند.  
ولی‌پور تصریح کرد: تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد به افراد زیرپوشش و حتی کسانی که زیر پوشش این نهاد نیستند، پرداخت می شود.
وی تعداد طرح‌ها و پروژه‌های اجرا شده در نیمه نخست امسال را 135 مورد بیان کرد و افزود: از این تعداد طرح 110 مورد به افراد نیازمند و بیکار  غیر مددجو و 25 مورد نیز به افراد و خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان پرداخت شده است.
مدیر کمیته امداد باشت، سقف میزان تسهیلات خوداشتغالی به هر طرح را 100 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تسهیلات پرداختی برای طرح‌های خوداشتغالی به‌صورت قرض الحسنه است.
ولی پور ادامه داد: طرح‌های اشتغال‌زایی و خودکفایی کمیته امداد در باشت عمدتا در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، دامداری، خدماتی و صنفی است.
این مقام مسئول در شهرستان باشت، توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار را از مهمترین اهداف اجرای طرح‌های خوداشتغالی برشمرد و عنوان کرد: تسهیلات خوداشتغالی به کسانی که مهارت لازم و توان کاری برای کار کردن را دارند ولی سرمایه کافی ندارند پرداخت می‌شود و هدف ایجاد یک کسب و کار واقعی و بادوام است.
ولی‌پور با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های کمیته امداد در زمینه توانمندسازی افراد استفاده از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان محل سکونت افراد است ابراز داشت: بیشتر طرح‌های اجرا شده در شهرستان باشت در زمینه کشاورزی و دامداری است.
ولی‌پور جوشکاری، دامداری، دامپروری، خدمات کامپیوتری، خرید ادوات کشاورزی از جمله تراکتور، سیلندر فروشی و طرح‌های صنفی را از مهم‌ترین طرح‌های خوداشتغالی اجرا شده در شهرستان باشت برشمرد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول