اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی؛

یادواره شهدای دانش‌آموز ملایر برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی، یادواره شهدای دانش‌آموز ملایر برگزار شد.

یادواره شهدای دانش‌آموز ملایر برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، ظهر امروز به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی و در گرامیداشت یاد و خاطره شهید فهمیده یادواره شهدای دانش‌آموز ملایر با حضور مسئولان برگزار شد.
امام جمعه موقت ملایر در این مراسم ضمن اشاره به ارزش و اهمیت هفته بسیج دانش‌آموزی گفت: عمل به وصایای شهدا، خودسازی، حفظ ارزش‌ها و ادامه دادن راه شهدا بر همه ما به ویژه دانش‌آموزان ضروری است.
حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان افزود: دشمن از اول انقلاب همیشه در کمین جوانان نشسته و با برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی سعی می‌کند ذهن و افکار آنان را خدشه‌دار کند تا نسبت به انقلاب بدبین باشند اما جوانان غیرتمند ما چه در اوایل انقلاب، چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در حال حاضر همیشه گوش به فرمان رهبر انقلاب خود هستند و در آینده نیز خواهند بود تا پوزه دشمنان را به خاک بمالند.
وی شهید فهمیده را بزرگ رزمنده دوران دفاع مقدس خواند و تصریح کرد: شهید فهمیده نوجوان 13 ساله‌ای بود که با لبیک گفتن به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی همراه و همگام با رزمندگان عزیز در جبهه جنگ حضور یافت و برای دفاع از کیان انقلاب و برای عقب راندن دشمن نارنجک به کمر بست و با رفتن به زیر تانک دشمن از پیشروی آنان جلوگیری کرد تا نتوانند حتی یک وجب از خاک میهن عزیزمان را تصرف کنند.
امام جمعه موقت ملایر شهید فهمیده و شهیدان دانش‌آموز را سرداران و بزرگ‌مردان رشید انقلاب خواند که با وجود جثه کوچکشان دلیرانه جنگیدند و با اهدای خون خود درخت نظام مقدس جمهوری اسلامی را آبیاری کردند و به معبود شتافتند.
وی ادامه داد: جوانان امروز ما باید با الگو گرفتن از این شهدا راه آنان را ادامه دهند و با درس خواندن و رسیدن به قله‌های علمی دشمن را ناامید کنند.
فاضلیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) این پیوند نورانی را نهایت کمال انسانی برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا جوانان با الگو گرفتن از زندگی آنان و دیگر ائمه (ع) زندگی خود را نورانی کنند.
مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز با اشاره به جنگ نرم دشمن گفت: دانش‌آموزان و جوانان ما باید با اطاعت محض و پیروی مطلق از فرمان مقام عظمای ولایت پشت سر او حرکت کنند تا پرچم ولایت را به دست صاحب اصلی آن یعنی امام عصر (عج) برسانند.
علی تکلو با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: با همکاری سپاه و بسیج دانش‌آموزی در این هفته نشست‌های سیاسی مختلف، مسابقات ورزشی، قرآنی و علمی، حلقه‌های معرفتی و بصیرتی، صبحگاه مشترک و نواختن زنگ ایثار و مقاومت، کوهپیمایی و غبارروبی گلزار شهدا و برنامه‌های متنوع دیگری در حال اجراست تا بتوانیم دین خود را به شهدا ادا کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید دانش‌آموزان رهروان حقیقی شهدا به خصوص شهید فهمیده باشند و تفکرات و عقاید او را در زندگی به کار بندند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول