اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد:

جایگاه روشن بسیج دانش‌آموزی در سند چشم‌انداز 20 ساله

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حضور هر دانش‌آموز در بسیج دانش‌آموزی تیری به چشم است، گفت: بسیج دانش‌آموزی در سند چشم‌انداز 20 ساله جایگاه روشنی دارد.

جایگاه روشن بسیج دانش‌آموزی در سند چشم‌انداز 20 ساله
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شهرام مهدوی‌مطلق پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد شهدای دانش‌آموز، امام شهدا و همه شهیدان دفاع مقدس اظهار کرد: بر این باوریم تا زمانی که فرهنگ جهاد و شهادت در کشور باشد، عزت، سربلندی و پیشرفت نیز حاصل می‌شود.
مهدوی مطلق افزود: این سازمان همراه همیشگی صحنه‌های هم‌پیمایی دانش‌آموزان بسیجی با شهدا و جلوه‌های حضور و شعور آنان در عرصه‌هایی است که اراده‌هایشان غنچه غنچه می‌شکفد و شبنم جویبار معرفتشان در سبزه‌زار ایران اسلامی جریان می‌یابد و لبخندهای زلالشان زمزمه‌های امیدبخش دوام و طراوت برگ و شکوفه‌های درخت انقلاب را در گوش هوش هر بیننده‌ای جاری می‌سازد.
 
*بسیج دانش‌آموزی به زنده کردن یاد شهدا در هر زمان می‌اندیشد
وی افزود: سازمان بسیج دانش‌آموزی به‌عنوان میراث گران‌سنگ آن نوجوانان و جوانان غیرتمند، یکی از مهمترین وظایف و اهداف خود را زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن الگوهای راستین قرار داده و برای الگو‌پردازی از حماسه "کوچک‌های بزرگ" یاد شهید فهمیده و شهدای دانش‌آموز کشور را همه ساله گرامی می‌دارد.
مهدوی‌مطلق خاطرنشان کرد: با وجود آن که اقشار مختلفی در میدان جنگ حضور داشتند اما دو قشر بیش از دیگران درخشیدند و بیشترین شهید را تقدیم کردند.
 این مسئول افزود: گروه نخست روحانیت بود که به نسبت جمعیتی که داشتند بیشترین شهدا را تقدیم کردند و گروه بعدی که بیشترین حضور را در میادین جنگ داشتند، دانش‌آموزان بودند. 
مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سرگذشت ملت‌ها و جوامع گوناگون بسیارند افرادی که با خلق حماسه‌ای نام خود را در تاریخ آن ملت به یادگار می‌گذارند.
 
*قلم و زبان از نوشتن و گفتن دلاورمردی 36 هزار شهید دانش‌آموز عاجز است 
وی بیان کرد: اما حماسه هشت سال دفاع مقدس و دلاور مردی افتخار آفرینانی چون شهید فهمیده و بیش از 36 هزار فهمیده‌های تاریخ پربار انقلاب اسلامی، موضوعی است که قلم‌ها و گفتارها از بیان عظمت آن عاجزند. 
مهدوی مطلق خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان بسیجی در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دیگر عرصه‌های انقلاب نقش ممتاز و موثری داشته‌اند که هرگز از خاطره‌ها محو نخواهدشد.
وی گفت: آنان در دوران دفاع مقدس با میدان‌داری جبهه‌ها و تقدیم بیش از36 هزار شهید و مفقود‌الاثر این نقش برجسته را به بهترین نحوی تداوم بخشیده‌اند از این رو در استمرار این تلاش مقدس توسط دانش‌آموزان عزیز، ‌حضور فعال آنان در تشکل الهی بسیج مورد نظر می‌باشد.
 
*حضور هر دانش‌آموز در بسیج دانش‌آموزی تیری به چشم است 
مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بدیهی است هر چه تعداد افرادی که جذب این نهاد مبارک می‌شوند بیشتر باشد، دشمن کینه توز و خون خوار در رسیدن به اهداف شوم و انجام توطئه‌های غیر انسانی ناکام‌تر خواهد ماند
مهدوی‌مطلق با اشاره به تاریخچه تشکیل بسیج دانش‌آموزی گفت: شکل‌گیری بسیج و حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف فعالیت‌‌های آن، جلوه‌های اولیه تشکیل بسیج دانش‌آموزی بوده است.
وی افزود: توافقنامه‌ فرمانده نیروی مقاومت بسیج  و وزیر آموزش و پرورش در سال 71 نخستین سند رسمی در سطح ملی است که ارتباط سازمانی بسیج دانش‌آموزی با نظام آموزش و پرورش را تعریف می‌کند و شکل می‌بخشد.
مهدوی‌مطلق اظهار داشت: قانون تشکیل و توسعه‌ بسیج دانش‌آموزی که در مجلس پنجم در سال 75 به تصویب رسید بالاترین سندی است که در سطح قانون، بسیج دانش‌آموزی را تعریف می‌کند و وظایفی را بر عهده نیروی مقاومت بسیج و وزارت آموزش و پرورش قرار می‌دهد که آیین‌نامه اجرایی این قانون را دولت نهم در سال 86 به تصویب رساند.

*بسیج دانش‌آموزی در سند چشم‌انداز 20 ساله جایگاه روشنی دارد
وی به جایگاه بسیج دانش‌آموزی در سند چشم‌انداز 20 ساله نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت:
بسیج دانش‌آموزی نیروی مقاومت بسیج در چشم‌انداز 20 ساله نظام اسلامی دارای ویژگی‌هایی از جمله برخورداری از دانش‌آموزان داوطلب با انگیزه و امیدوار، آگاه و هوشیار، دیندار و پایبند به ارزش‌های اسلامی و انقلابی، ولایت‌مدار و مسئولیت‌پذیر، عدالت‌خواه و آرمان‌گرا، شجاع و فداکار، پرتحرک و با نشاط، آموزش دیده و سازمان یافته، آشنا به فناوری ارتباطات، بهره‌مند از مهارت‌های زندگی و با انضباط و الگو برای گروه همسالان است.
مهدوی‌مطلق، بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد را یکی از موفق‌ترین حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی در سطح کشور معرفی کرد و گفت: بسیج دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد همواره گوش به فرمان فرمانده و مولای خود در همه صحنه‌ها حضور دارد.
این مسئول امور بسیج در استان کهگیلویه و بویراحمد اذعان داشت: بسیج دانش‌آموزی این استان در عرصه بصیرت‌افزایی همواره پیشگام در میان سایر اقشار عضو بسیج بوده و در همه عرصه‌ها از جمله در موضوعات فرهنگی و مبارزه با تهاجم فرهنگی استکبار و مقابله با جنگ نرم دشمن بصیرت‌مندانه حضور دارد.
انتهای پیام/ح10


این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول