اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سطح 85 هکتار باغات بارور کاشان؛

برداشت میوه به در کاشان آغاز شد‌

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تولیدات بهبود گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی کاشان از شروع برداشت محصول به از سطح 85 هکتار باغات بارور این شهرستان خبر داد.

برداشت میوه به در کاشان آغاز شد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سیدمصطفی قمصری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 765 تن محصول به از باغات شهرستان کاشان برداشت شود.
وی عملکرد متوسط محصول به در واحد سطح در سال جاری را 9 تن ذکر و خاطرنشان کرد: متوسط این محصول در شرایط معمولی 15 تن است که امسال به دلیل سرمازدگی، گرمازدگی و وضعیت نامساعد جوی این عملکرد تاکنون به 6 تن کاهش یافته ‌است.
قمصری کشت محصول در باغ‌های بارور شهرستان کاشان را بیشتر در مناطق کوهستانی این شهرستان ذکر کرد و گفت: سطح زیر کشت این محصول حدود 150 هکتار بوده و از این مقدار 85 هکتار بارور و بقیه به صورت نهال است.
وی اضافه کرد: این محصول به طور عمده در بخش برزک، شهر جوشقان کامو، روستای ارمک و رحق برداشت می‌شود.      
به گفته وی، درآمد ناخالص کشاورزان از برداشت این محصول در سال جاری به بیش از 8 میلیارد ریال می‌رسد.     
رئیس اداره بهبود و تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کاشان عنوان کرد: هر ساله به طور متوسط در یک ماه زمان برداشت محصول در باغ‌های بارور این شهرستان تعداد 2 هزار  نفر روز کارگر فصلی مشغول به کار می‌شوند.
قمصری در مورد کیفیت محصول به شهرستان کاشان نیز تصریح کرد: این محصول تولید شده در کاشان با شرایط اقلیمی و آب و هوای مساعد منطقه از مرغوب‌ترین و ممتازترین محصولات به در سطح استان و کشور به شمار می‌رود.
وی به خواص میوه به نیز اشاره کرد و گفت: میوه به دارای مقدار زیادی فیبر غذایی، پتاسیم، قند و ویتامین C است و به علت دارابودن این میوه از آنتی اکسیدان، ضدسرطان است.
قمصری ادامه داد: این میوه که خوردن آن فواید بسیار و اثرات مثبت بر فکر و ذهن دارد دارای نتایج مشهودی چون تجدید‌کننده و احیای روحیه، مسرت‌آور و از بین برنده افسردگی ناشی از انواع سردردهاست.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول