اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی زنجان خبر داد:

عضویت 112 هزار دانش‌آموز زنجانی در بسیج دانش‌آموزی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان زنجان گفت: 112 هزار دانش‌آموز استان زنجان عضو بسیج دانش‌آموزی استان هستند.

عضویت 112 هزار دانش‌آموز زنجانی در بسیج دانش‌آموزی
علیرضا مولایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: تشکیلات بسیج دانش‌آموزی با آغاز سال تحصیلی برنامه‌های منسجمی را در کشور برگزار می‌کند که استان زنجان نیز در راستا برنامه‌ریزی‌های مطلوبی را انجام داده است.
وی افزود: تا پایان مهر ماه سال جاری، 2هزار مدرسه و آموزشگاه فعال در استان زنجان، 180 هزار دانش‌آموز در این مدارس و آموزشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند، که این امر شامل دانش‌آموزان مدارس بزرگسال به دلیل افزایش سن آنها نمی‌شود.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان تصریح کرد: 15 هزار فرهنگی در سال جاری در خدمت دانش‌آموزان هستند که به عنوان معلم و مربی در بخش‌های مختلف در استان فعالیت می‌کنند.
وی از وجود تشکیلات بسیج دانش‌آموزی در یک‌هزار و پنج مدرسه استان خبر داد و افزود: این تشکیلات در 200 واحد مدرسه مقطع ابتدایی، 405 مدرسه مقطع راهنمایی و 400 واحد مدرسه مقطع راهنمایی از این تشکیلات بهره می‌برند.
مولایی یادآور شد: از 72 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی، 32 هزار نفر عضو سازمان بسیج دانش‌آموزی بوده که از این تعداد 55 درصد را دختران و 45 درصد پسر یعنی 44 درصد دانش‌آموزان این مقطع در این تشکیلات عضو هستند.
وی با بیان اینکه از 44 هزار دانش‌آموز مقطع راهنمایی 36 هزار دانش‌آموز عضو سازمان بسیج دانش‌آموزی هستند، افزود: 53 درصد این افراد را دختران و 47 درصد را پسران تشکیل می‌دهد که می‌توان گفت 81 درصد دانش‌آموزان این مقطع عضو تشکیلات سازمان بسیج دانش‌آموزی محسوب می‌شوند.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان با اشاره به تحصیل 51 هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه 44 هزار نفر عضو سازمان بسیج دانش‌آموزی هستند که 51 درصد را دختران و 49 درصد را پسران تشکیل داده و در مجموع 82 درصد این دانش‌آموزان عضو بسیج بوده و در فعالیت‌های مختلف آن حضور دارند.
وی بیان کرد: سازمان بسیج فرهنگیان و دانش‌آموزان در چهار عنوان رسمی سازماندهی شده و با آغاز سال تحصیلی فعالیت‌های آن پیگیری می‌شود.
مولایی تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان و فرهنگیان را از برنامه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی برشمرد و گفت: در راستای تحقق این برنامه طرح صالحین در استان اجرا می‌شود، که تاکنون 633 حلقه تربیتی و معرفتی برای دانش‌آموزان برگزار شده است.
وی از برگزاری 116 حلقه تربیتی برای فرهنگیان استان خبر داد و افزود: اقامه نماز جماعت در مدارس استان به ویژه در مدارس شبانه‌روزی، پاسخ به شبهات دینی دانش‌آموزان، اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور از جمله این برنامه‌ها محسوب می‌شود.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان از اعزام 6 هزار دانش‌آموز مقطع دوم متوسطه با حضور عوامل اجرایی و فرهنگیان خبر داد و گفت: این افراد  از 14 تا 25 مهر ماه سال جاری به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.
وی اعزام دانش‌آموزان به سفر معنوی حج را از دیگر برنامه‌های تقویت بنیه اعتقادی دانش‌آموزان برشمرد و گفت: در سال جاری برنامه‌ریزی‌های استان برای اعزام دانش‌آموزان انجام شده است.
مولایی تصریح کرد: در راستای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان آزمون‌های علمی رزمندگان با کمک موسسه رزمندگان، برگزاری کنکورهای آزمایشی و المپیادهای علمی و اجرای طرح آیه‌های تمدن که دانش‌آموزان با رتبه‌های برتر جذب می‌شوند از برنامه‌های این مجموعه است.
وی یادآور شد: تقویت بنیه دفاعی دانش‌آموزان از برنامه‌های سال جاری سازمان بسیج دانش‌آموزی است که در این راستا ساماندهی دانش‌آموزان در زمینه‌های نظامی، معرفتی و سیاسی و برگزاری رزمایش‌های رزمی و فرهنگی از برنامه‌های آن است.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مختلف اردویی، سیاحتی و زیارتی در راستای حفظ انسجام این تشکیلات از برنامه‌های این سازمان است که با برگزاری صبحگاه‌های مشترک این برنامه‌ها پیگیری می‌شود.
وی حمایت از اختراعات دانش‌آموزان را از دیگر برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و افزود: از همه اختراعات دانش‌آموزان و فرهنگیان از سوی سازمان حمایت می‌شود.
مولایی با اشاره به این که براساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده در سال تحصیلی 91 ـ 90، دانش‌آموزان دختر نیز در قالب درس آمادگی دفاعی، به مناطق جنگی اعزام می‌شوند، تصریح کرد: این اردوها با استفاده از بسترهای قانونی موجود برگزار شده و دانش‌آموزان داوطلبانه می‌توانند در کاروان‌های راهیان نور شرکت کنند.
وی با تاکید بر این که حضور در مناطق جنگی، تاثیرات روحی و روانی مثبتی برای دانش‌آموزان به همراه دارد، افزود: با توجه به اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی دراین سفرها، قطعا تاثیرات مثبت آن چشمگیر است.
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی و فرهنگیان استان زنجان با بیان این که اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی برای آموزش درس آمادگی دفاعی به هیچ عنوان اجباری نیست، افزود: نخستین کاروان دانش‌آموزان استان از امروز عازم این مناطق می‌شوند.
وی با اشاره به تشویق اولیای دانش‌آموزان برای حضور آنان در کاروان‌های راهیان نور بیان کرد: تاثیر گذاری این کاروان‌ها موجب توجه جدی اولیا به این مقوله شده است.
مولایی یادآورشد: با حضور اقشار مختلف مردم در این مناطق دانش‌آموزان با حماسه‌های رزمندگان اسلام آشنا شده و با همراهی سرداران این دوران با دانش‌آموزان با دلاور مردی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند.
مولایی اجرای هر برنامه‌ای را دارای هویت خاص دانست و تصریح کرد: اردوهای راهیان نور از برنامه‌های معنوی و جهادی کشور است که با برنامه‌ریزی‌های مطلوبی و اجرای برنامه‌های شاخص تاثیرات خوبی در جامعه دارد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول