اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران سمنان:

بیمه محصولات کشاورزی راهکار جبران خسارات است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان سمنان گفت: بیمه محصولات کشاورزی راهکار اصلی جبران خسارت‏ها در این بخش است.

بیمه محصولات کشاورزی راهکار جبران خسارات است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد طاهری عصر امروز در نخستین جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان سمنان اظهار داشت: وابستگی زیاد بخش کشاورزی به شرایط جوی نیازمند این است که بسترها فراهم باشد و کانون و نقطه خطر شناسایی شود.
وی همچنین در خصوص ارتباط بین کارشناسان و بهره‏برداران، عملکرد صندوق بیمه محصولات، عملکرد بخش دولتی، مباحث کارشناسی، فرهنگ‏سازی مناسب و ... مطالبی ایراد کرد.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان نیز در این نشست گفت: استناد به گزارش هواشناسی در امور مربوط به خشکسالی و سرمازدگی مهم است.
مهرداد حسینی ادامه داد: در این راستا، در سال گذشته در طرح مشترکی با سازمان جهاد کشاورزی 50 نقطه در سطح استان شناسایی شد که باید به ایستگاه خودکار مجهز شوند تا اطلاعات اساسی در اختیار بهره‏برداران بخش قرار گیرد. 
وی افزود: اطلاع‏رسانی از قبل و زمان وقوع حادثه می‏تواند در کاهش اثرات خسارت موثر باشد.
مدیر شعب بانک کشاورزی استان سمنان هم در این جلسه بیان داشت: باید سطح بیمه کشاورزی در استان افزایش یابد و برای تحقق این امر مباحث تامین اعتبار، فرهنگ‏سازی لازم، برنامه‏سازی، مباحث کارشناسی و مدیریتی، بیان چالش‏ها مدنظر قرار گیرد.
حسن صادقی گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص دو خسارت عمده بخش از سرما و خشکسالی ارائه داد.
در این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر، بررسی روند کار بیمه کشاورزی توسط یک کمیته مشخص، برگزاری جلسات مستمر کارگروه‏ها، تشکیل جلسه تشکل‏ها با حضور قائم‏مقام و عضو هیئت مدیره صندوق بیمه کشاورزی و اعضای ستاد در استان، حضور نماینده فرمانداری‏ها در ستاد شهرستان‏ها، حضور نمایندگان آب منطقه‏ای استان، نظام صنفی، صدا و سیما در جلسه ستاد استانی، برگزاری کلاس‏های آموزشی ویژه کارشناسان و ...، مساعدت مدیریت بحران استان برای تامین اعتبار آموزش و  تحقیقات از مصوبات جلسه بود.
رئیس ستاد بیمه کشاورزی استان سمنان نیز در پایان گفت: حضور به موقع مسئولان ارزیابی در محل خسارت، برآورد منطقی و پرداخت خسارت واقعی در کوتاه‏ترین زمان و دید بازتر عامل مهمی برای رغبت کشاورزان برای عقد قرارداد بیمه و گسترش امر بیمه است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول