اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

گزارش فارس از سقوط بام شهرکرد به لیگ دسته 3؛

سرداران شهید لردگان غصه بام را قصه می‌کنند

خبرگزاری فارس: ناکامی تیم بام شهرکرد اگر چه علاقمندان به فوتبال در شهرکرد را سرخورده کرد، اما طبیعتا باز هم همه گوشه چشمی به بازی‌های این تیم با نام جدید سرداران شهید لردگان در دسته سوم خواهند داشت و شاید به حضورش در دسته‌های بالاتر دل بسته‌اند.

سرداران شهید لردگان غصه بام را قصه می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های بسیاری در بخش ورزش‌های انفرادی و گروهی دارد.
بررسی کارنامه ورزش‌های انفرادی استان نظیر بوکس، کشتی و ووشو جای تردیدی باقی نمی‌گذارد که بگوییم جوانان مستعدی در این بخش داریم اما آن بخش از ورزش که همواره با هیجان بیشتری همراه بوده و مورد اقبال مردم واقع می‎شود ورزش‌های گروهی چون فوتبال، هندبال، بسکتبال و والیبال است. ورزش‌هایی که می‌توانند نام استان را در محافل مختلف خبری برجسته کنند و به نوعی فرهنگ ما را نمایندگی کنند.
اگر چه تیم بسکتبال شهرکرد نتوانست به آنچه خود و استانمان استحقاق داشت برسد اما چند فصل حضور در سطح اول ورزش کشور و تنه زدن به تنه بزرگان بسکتبال کافی بود تا لحظاتی به خود ببالیم که ما هم سهمی در این عرصه داریم و بر همین اساس بود که با جان و دل در سرما و گرما همراهش می‌شدیم.
در استان ما نیز همانند سایر مناطق، فوتبال علاقمندان بیشتری دارد و خواست قلبی همه مردم این است که تیمی در رده‌های بالای کشور داشته باشند.
سال گذشته تیم فوتبال بام شهرکرد، استانمان را در مسابقات لیگ دسته دوم کشور نمایندگی می‌کرد اما این تیم با وجود خواست مردم نه تنها به لیگ دسته اول صعود نکرد که جایگاه خود در دسته دوم را هم از دست داد تا امسال با رقیبان جدیدش در دسته سوم جدال کند.
نارضایتی مردم چهارمحال و بختیاری از عملکرد تیم فوتبال بام شهرکرد کاملا قابل درک است، مردم این استان انتظار دارند که تیم‌هایشان خوب بازی کرده و نتایج خوبی را نیز کسب کنند.
نماینده چهارمحال و بختیاری فارغ از اینکه با چه مشکلاتی خارج از مستطیل سبز روبرو بود در طول فصل هر هفته تماشاگرانشان را مغموم راهی خانه‌هایشان می‌کرد. علاقمندان فوتبال در چهارمحال و بختیاری معتقد بودند تیم‌شان در حد و اندازه مسابقات لیگ بسته نشده بود.
 
*سقوط بام شهرکرد به لیگ دسته سه
تیم فوتبال بام شهرکرد به امید راه‌یابی به دسته یک فوتبال کشور لیگ دسته دو را آغاز کرد، در ابتدای فصل و با گذشت چند هفته از مسابقات نتایج درخشانی کسب کرد تا جایی که به صدر جدول هم رسید.
مردم نیز شادمان از نتایج به دست آمده در رویای حضور تیم محبوبشان در لیگ آزادگان بودند، اما ناگهان ورق برگشت.
بام شهرکرد در ادامه فصل به دلایل مختلف و البته پنهان از نظر مردم نتایج ضعیفی را کسب کرد و سرانجام نه تنها به لیگ دسته یک صعود نکرد بلکه نتوانست جایگاه خود در لیگ دسته دو حفظ کند و به دسته پایین‌تر سقوط کرد.
در میانه‌های نیم فصل دوم زمانی که کاپیتان بام شهرکرد پس از استعفای حبیب خدریان سرمربی خوزستانی این تیم به عنوان سرمربی جدید معرفی شد، همه مردم فوتبال دوست شهرکرد منتظر بودند تا این مربی جوان بومی بتواند با ارائه برنامه‌های خوب و برگزاری تمرینات منظم به فرشته نجات تیمشان تبدیل شود اما همه این امیدها به یاس تبدیل شد و مصطفی حیدری با متحمل شدن چند شکست سنگین پیاپی مسئولان تیم را ناگزیر ساخت تا دوباره به سراغ مربی سابق این تیم بروند.
 
*برگشت بی‌نتیجه خدریان 
حبیب خدریان که در آغاز لیگ قول صعود به دسته یک را داده بود این بار آمده بود تا از سقوط تیم به دسته پایین‌تر جلوگیری کند، اما با بازگشت او نیز شرایط تغییری نکرد و شوک‌های وارد شده به تیم همچنان بی‌نتیجه بود.
بام شهرکرد به پلی آف رفت تا کورسوی امیدی برای مردم باقی بماند که حداقل تیمشان را فصل بعد نیز در لیگ دسته دو ببینند.
این بار نیز همان عوامل نامعلوم دخیل بود تا بازیکنان شهرکردی نتوانند حتی در بازی خانگی نتیجه بگیرند و مسافر دسته پایین‌تر شوند.
 ناکامی این تیم اگر چه علاقمندان به فوتبال در شهرکرد را سرخورده کرد، اما طبیعتا باز هم همه گوشه چشمی به بازی‌های این تیم در دسته سوم خواهند داشت و شاید به حضورش در دسته‌های بالاتر دل بسته‌اند.
اکنون نیز تیم بام شهرکرد با نام سرداران شهید لردگان با مربیگری سعید ترشیزه در مسابقات دسته سوم کشور بازی می‌کند.
 
*حواشی، خوره بام شهرکرد شد
مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در مورد چرایی علل ناکامی تیم‌‌های استان به ویژه فوتبال بام شهرکرد، حاشیه‌های اطراف تیم را دخیل می‌داند و می‌گوید: تیم فوتبال بام شهرکرد فصل را خیلی خوب آغاز کرد و در چند هفته آغازین فوتبال دسته دو کشور در صدر جدول رده بندی مسابقات قرار گرفت، اما در ادامه حواشی ایجاد شده در درون و بیرون به تیم آسیب رساند به طوری که با وجود تلاش‌های انجام گرفته حواشی ماند و تیم به دسته پایین سقوط کرد.
محمود شمسی‌پور افزود: تیم‌های فوتبال تا زمانی می‌توانند به صورت حرفه‌ای فعالیت کنند که حقوق و مزایای بازیکنان خود را پرداخت کنند و زمانی که این حقوق و مزایا به تاخیر افتد، بازیکنان تیم‌‎ها اعتراض می‌کنند و برای تیم حاشیه درست می‌کنند.
وی با بیان اینکه بازیکنان تیم فوتبال بام شهرکرد درست انتخاب نشده بودند و این تیم در فصل نقل و انتقالات بازیکنان خوبی را جذب نکرد بود، گفت: چند بازیکن بومی این تیم با تعصب تمام بازی می‌کردند اما سایر بازیکنان به‌ویژه بازیکنانی که از بیرون آمده بودند به دنبال تمام شدن فصل و گرفتن حق و حقوق خود بودند و موفقیت تیم برای آنها چندان مهم نبود.
 
*باز هم قصه تکراری ضعف مدیریت و ...
رئیس هیئت فوتبال چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه مدت دو سال به عنوان رئیس هیئت فوتبال و هم به عنوان مدیر عامل تیم فوتبال بام شهرکرد فعالیت کرده است، اظهار داشت: ما در این دو سال با حداقل امکانات و بودجه تیم را در لیگ حفظ می‌کردیم.
کیومرث غلامی افزود: در سال گذشته اداره‌کل تربیت بدنی استان به بهانه اینکه هیئت‌ها فقط باید برنامه‌ریزی و نظارت کنند تیم را از ما گرفت و برای آن مدیرعامل جدید معرفی کرد و این در حالی بود که هیئت هندبال تیم شهرداری را در اختیار داشت و تربیت بدنی فقط تیم بام را از هیئت فوتبال گرفت و متاسفانه در نهایت نیز به دلایل مختلف تیم به دسته پایین سقوط کرد.
وی گفت: در حالی که من هنوز عضو هیئت مدیره تیم بام شهرکرد بودم ولی دوستان همیشه جلسات را در غیاب من تشکیل می‌دادند و در اتخاذ تصصمیم‌های مربوط به تیم با بنده مشورت نمی‌کردند.
غلامی با بیان اینکه تیم بام شهرکرد در سال گذشته با ضعف مدیریت روبه‌رو بوده است، خاطرنشان کرد: این ضعف مدیریت جدای از هیئت فوتبال بوده است.

*فوتبال بدون پول به جایی نمی‌‎رسد
مدیرعامل تیم بام شهرکرد نیز با بیان اینکه دیگر در این تیم فعالیت نمی‌کند و از مدیر عاملی استعفا داده است، اظهار داشت: فوتبال یک رشته ورزشی است که به منابع مالی زیادی نیاز دارد و بدون در اختیار داشتن منابع مالی نمی‌توان به اهداف دلخواه خود دست یافت.
منصور لطفی‌زاد با اشاره به نتایج قابل قبول تیم بام شهرکرد در نیم فصل اول مسابقات فوتبال دسته دو کشور، اظهار داشت: بازیکنان در نیم فصل اول امیدوار بودند که حقوق و مزایایشان پرداخت شود اما در نیم فصل دوم به دلیل دریافت نکردن حقوق و مزایای خود دست به حاشیه سازی برای تیم زدند.
______________________
گزارش از: محمد یزدان مهر
______________________
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول