اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تعاون روستایی استان قزوین خبر داد:

خرید 62 تن کشمش از باغداران تاکستان

خبرگزاری فارس: مدیر تعاون روستایی استان قزوین گفت: 62 تن کشمش از باغداران تاکستانی به صورت توافقی خریداری شد.

خرید 62 تن کشمش از باغداران تاکستان
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان قزوین، ناطق معین‌الدین بیان کرد: شرکت‌های تعاونی روستایی و کشاورزی شهرستان تاکستان در مدت دو روز 62 تن کشمش از باغداران تاکستان را به صورت توافقی خریداری کردند.
وی ادامه داد: محصول کشمش خریداری شامل تیزابی و آفتابی است و به نرخ میانگین 16 هزار و 500 ریال و به ارزش ریالی یک‌هزار و 23 میلیون ریال خریداری شده است.
مدیر تعاون روستایی استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اینکه استان قزوین از قطب‌های کشور در تولید انگور و کشمش است، بسته‌بندی مناسب، تبلیغات، کنترل کیفیت و رعایت استانداردها، توجه به سلیقه مشتریان خارجی و بازاریابی و بازاررسانی از جمله نیازهای بخش صادرات  محصول کشمش است.
وی عنوان کرد: محصول کشمش دارای ماندگاری بالایی است و می‌توان با بسته‌بندی و تبلیغات این محصول را با قیمت بالاتری در بازارهای خارجی به فروش رساند.
معین‌الدین افزود: خرید توافقی علاوه بر کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از ضرر و زیان به دولت، مقدار ضایعات محصولات کشاورزی را نیز کاهش می‌دهد.
وی با تأکید بر اینکه حضور تمامی تشکل‌ها و تعاونی‌ها در خرید توافقی محصولات کشاورزی اظهار کرد: تمام تشکل‌های تعاون روستایی اعم از کشاورزی، روستایی و به خصوص تعاونی‌های تولیدی باید حضور فعالی در اجرای خرید توافقی محصولات کشاورزی داشته باشند و با بازاریابی مناسب در راستای حذف واسطه‌ها و رساندن سود واقعی به تولیدکنندگان اقدام کنند.
مدیر تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی گفت: با توجه به اینکه نظام صنفی فعالیت‌های کشاورزی به تازگی در شهرستان‌ها و استان قزوین تأسیس شده است، این نظام با همکاری تشکل‌های تعاون روستایی در راستای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، واقعی کردن قیمت‌ها و همچنین صادرات محصولات تأثیر بسزایی دارند.
وی خاطرنشان کرد: حمایت از کشاورزان، تنظیم بازار و حذف واسطه‌ها از اهداف اجرای طرح خرید توافقی محصولات کشاورزی استان است و تاکنون بیش از 47 هزار تن محصولات کشاورزی مانند زیتون، کشمش، برنج، جو، ذرت، فندوق، گیلاس و گوجه فرنگی از کشاورزان به صورت توافقی خریداری و به بازار مصرف عرضه شده است.
معین‌الدین در پایان یادآور شد: دوره آموزشی ویژه اعضا و ارکان شرکت تعاونی‌های باغداران شهرستان تاکستان در محل اداره تعاون روستایی تاکستان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول