اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان جنوبی:

مسکن مهر قاینات صاحب کتابخانه ‌شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: مسکن مهر شهرستان قاینات صاحب کتابخانه ‌شد.

مسکن مهر قاینات صاحب کتابخانه ‌شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد قریب پیش از ظهر امروز در بازدید از پروژه مسکن مهر قاین ضمن تقدیر و تشکر از هیئت امنای مسجد غدیر قاین از اخذ مجوزهای لازم و تأیید نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در زمینه فعالیت این کتابخانه در شمار کتابخانه‌های عمومی خبر داد.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 6 هزار جلد کتاب از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به این کتابخانه تزریق شده است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا افتتاح رسمی این کتابخانه منابع موجود آن به هشت جلد افزایش یابد. 
قریب با اشاره به جمعیت قابل ملاحظه مسکن مهر قاین و نزدیکی آن به سایر مجموعه‌های مسکونی، وجود کتابخانه عمومی در این مکان را ضروری دانست.
وی افزود: این کتابخانه جمعیتی بیش از یک‌هزار خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد و ساکنان شهرک بهداری، فاز چهار فرهنگیان و دانشگاه‌ها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.  
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه حق انتفاع این کتابخانه توسط هئیت امنای مسجد غدیر قاین به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اعطا شده است از توجه اعضای هئیت امنای مسجد غدیر به امر کتاب و کتابخوانی تشکر کرد.
قریب ابراز امیدواری کرد این قبیل فعالیت‌ها در سطح استان نهادینه شود.
وی افزود: این کتابخانه در مجتمع مسکونی غدیر و در جوار مسجد غدیر قرار دارد و با 500 متر زیر بنا، از مخزن، سالن مطالعه خواهران، سالن مطالعه برادران، بخش اینترنت، بخش کودکان، بخش نشریات و بخش عرضه محصولات فرهنگی تشکیل شده است.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی همچنین از کتابخانه‌های شهرستان قاینات بازدید کرد.
قریب در این بازیدها، ضمن دیدار با همکاران، مشکلات کتابخانه‌های مذکور را مورد بررسی قرار دادند و به ارائه راهکارهای مناسب در زمینه مشکلات موجود پرداخت.
در این بازدید که کارشناس امور فرهنگی و کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز حضور داشتند، فعالیت‌های فرهنگی و فوق برنامه کتابخانه‌ها اعم از میزان عضوگیری در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای، جذابیت‌های ظاهری و جذاب‌سازی محیط کتابخانه و بخش کودک، نظرسنجی از کتابداران در مورد شیوه انجام مسابقات و منابع کتابخانه‌ای، بررسی طرح کتاب من و همچنین وضعیت منابع موجود در کتابخانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت. 
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول