اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بیش از 30 واحد تولید کننده و وارد کننده؛

نمایشگاه ملی ماشین‌آلات کشاورزی رشت گشایش یافت

خبرگزاری فارس: نخستین نمایشگاه ملی و تخصصی ماشین‌آلات کشاورزی ویژه برنج با حضور بیش از 30 واحد تولید کننده و وارد کننده به مدت چهار روز در رشت گشایش یافت.

نمایشگاه ملی ماشین‌آلات کشاورزی رشت گشایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس اداره مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان صبح امروز در جریان مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه ملی‌تخصصی ماشین‌آلات برنج در محل نمایشگاه فرش گیلان اظهار داشت: اکنون بالغ بر 30 واحد تولید کننده و وارد کننده از هفت استان کشور برای مشارکت در برپایی نمایشگاه ملی و تخصصی ماشین‌آلات کشاورزی ویژه برنج حضور یافتند.
حیدر کامیاب با بیان اینکه این واحدها عمدتا از استان‌های تولید کننده محصول برنج یا استان‌های صنعتی هستند، افزود: عرضه کنندگان ماشین‌آلات از استان‌های مازندران، گیلان، اصفهان، شیراز، تهران، آذربایجان و مرکزی در این نمایشگاه حضور دارند.
 وی به مدت زمان برگزاری نمایشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: نمایشگاه ملی ماشین‌آلات کشاورزی از امروز 10 آبان فعالیت خود را آغاز کرده و تا 13 آبان ادامه داد و پذیرای علاقه‌مندان است.
این مسئول اذعان داشت: محصولات در این نمایشگاه به صورت عرضه به همراه کاتالوگ است و شرایط برای خرید با تخفیف ویژه نیز وجود دارد.
وی برگزاری این نمایشگاه را با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد و افزود: نمایشگاه ملی‌تخصصی ماشین‌آلات به عنوان نخستین نمایشگاه ملی و تخصصی تولید، فرآوری و صنایع وابسته به محصول برنج است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این مراسم گفت: یکی از راه‌های کاهش تولید و اقتصادی کردن درست، بهره‌گیری از توانمندی‌های استان است.
ایرج بنیادی افزود: برای اینکه کشاورزی از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه شود یکی از بهترین راه، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در اراضی است.
وی هدف از برپایی نمایشگاه مذکور را نشان دادن توانمندی‌های گیلان و مجموعه اراضی شالیزاری این استان و همچنین نمایش و ارائه تکنولوژی‌های کشاورزی موجود در کشور به بهره‌برداران و کشاورزان ذکر کرد.
معاون بهبود جهاد کشاورزی گیلان برگزاری سه نشست تخصصی با حضور اساتید، تولیدکنندگان و کارشناسان را در کنار این نمایشگاه از برنامه‌های جانبی ذکر کرد.
وی اذعان داشت: در این نشست‌ها اثرگذاری مکانیزاسیون در کاهش هزینه تولید، ارتقای کیفیت و استانداردسازی ماشین‌آلات کشاورزی و کاهش ضایعات برنج مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
بنیادی با اشاره به اینکه توسعه مکانیزاسیون موجب کاهش هزینه تولید و اقتصادی کردن تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از تکنولوژی موجود و بهره‌گیری از تکنولوژی جدید این بخش را بیش از پیش رونق دهیم.
وی از وجود 65 واحد کارگاهی تولید ماشین‌آلات کشاورزی در گیلان خبر داد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول