اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرعامل بانک رفاه انجام شد؛

افتتاح آموزشگاه شهدای بانک رفاه در محمدآباد فاروج

خبرگزاری فارس: نخستین آموزشگاه هوشمند قرآنی اهدایی بانک رفاه به دانش آموزان روستای محمد آباد فاروج در استان خراسان شمالی با حضور مدیر عامل بانک رفاه، رئیس جامعه خیران مدرسه ساز کشور و معاون استاندار افتتاح شد.

افتتاح آموزشگاه شهدای بانک رفاه در محمدآباد فاروج
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، سید ضیاء ایمانی مدیرعامل بانک رفاه کشور در آیین بهره برداری از این آموزشگاه با اشاره به مأموریت اصلی نظام بانکی برای توسعه و آبادانی کشور و هزینه کردن آن در استان‌های کمتر توسعه یافته، گفت: جمع آوری منابع مالی سرگردان در کشور و جهت دهی به آن در مسیر توسعه اقتصادی به ویژه در استان‌های کمتر توسعه یافته و صرف هزینه در بخش‌های اجتماعی و فرهنگی از مأموریت‌های نظام بانکی است.
رئیس جامعه خیران مدرسه ساز کشور هم در این آیین با اشاره به روند شکل گیری این جامعه اظهار داشت: با فعالیت خیران مدرسه ساز به ویژه در مناطق محروم، شرایط برای تحصیل بسیاری از دانش آموزان فراهم شده است و امیدواریم که این روند استمرار یابد.
محمدرضا حافظی اضافه کرد: جهاد مقدس مدرسه سازی در آغاز شکل گیری نهال بسیار ضعیف بود و تصور نمی‌کردیم بعد از 14 سال به درخت تنومند تبدیل شود که تمام کشور را فرا گیرد تعداد انگشت شمار خیر مدرسه ساز آن روز هم اکنون از مرز 125 هزار خیر در کشور فرا تر رفته است.
وی تصریح کرد: حرکت مدرسه سازی استمرار دارد و بحمدالله در بیرون مرزهای کشورمان نیز حضور فعال داریم و در خارج کشور مدرسه ایرانی می‌سازیم برای ایرانیان دور از وطن که زبان مادری را فراموش نکنند و در مدارس بیگانه به آموزش علیه کشورشان نپردازند و این مسئولیت را جامعه خیرین کاملاً احساس کرده است.
علیرضا صحراگرد، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار خراسان شمالی هم گفت: خیران مدرسه ساز در سازندگی از دولت جلوتر هستند و سال گذشته 2 برابر هزینه‌ای که دولت در این بخش داشته، از سوی خیران هزینه شده است.
مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس نیز اظهار داشت: این مدرسه یکی از 3 مدرسه‌ای است که از سوی بانک رفاه در کشور، احداث و برای آن 2 میلیارد و 700 میلیون اعتبار صرف که توسط بانک رفاه کارگران هزینه شده است.
ابوالقاسم بابایی گفت: این مدرسه که به صورت نرم افزاری با صفحه نمایش هوشمند تدریس می‌شود در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع با زیربنای آموزشی 612 متر‌مربع همراه با سرویس بهداشتی، محوطه سازی و دیوارکشی عنوان کرد.
وی با اشاره به گسترش فعالیت‌های مجمع خیران مدرسه ساز استان افزود: در جشنواره سیزدهم خیران، 75 نیکوکار حقیقی و حقوقی با تعهد 117 میلیارد ریال برای ایجاد 23 فضای آموزشی در استان  به جمع خیران مدرسه ساز افزوده شدند.
بابایی همچنین با اشاره به تخریبی بودن 35 درصد فضاهای آموزشی استان گفت: با تأمین تجهیزات مورد نیاز، مدرسه محمدآباد فاروج به عنوان نخستین مدرسه قرآنی هوشمند استان راه اندازی می‌شود.
وی تصریح کرد: تعهدات خیرین مدرسه ساز خراسان شمالی در سال جاری 117 میلیارد و 915 میلیون ریال است که خیران ساخت 23 فضای آموزشی با 123 کلاس درس  و اهدا 86 هزار متر‌مربع زمین را تعهد کردند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول