اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی فارس//

350 میلیون تومان زکات در قزوین جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد زکات قزوین از جمع‌آوری 350 میلیون تومان زکات در هفت ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

350 میلیون تومان زکات در قزوین جمع‌آوری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی حیدری دوشنبه شب در جلسه ستاد زکات شهرستان قزوین که در سالن جلسات فرمانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع زکات ما در کمیته امداد فعالیت‌هایی را در این راستا داریم و جلساتی نیز در این خصوص برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در سال جاری میزان زکات جمع‌آوری شده نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است و امیدواریم در باقی مانده سال به برنامه تعیین شدن در این حوزه دست یابیم.
رئیس کمیته امداد منطقه یک قزوین اضافه کرد: در شهرستان قزوین دو همایش برگزار شده است که یک همایش برای روحانیون مستقر در روستا و مساجد بوده که به بحث زکات در این همایش پرداخته شده است و از روحانیون خواسته شده که به این مقوله بپردازند و همایش دیگر نیز در محمودآباد بوده که روحانیون آن منطقه و کشاورزان حضور داشتند و بحث‌های زکات مطرح شد.
وی عنوان کرد: همچنین فرم‌های خوداظهاری نیز تهیه شد که اگر کشاورزان زکاتی را خارج از کمیته امداد امام خمینی (ره) به فرد نیازمندی می‌دهند در این فرم‌ها ذکر کرده و این میزان زکات نیز در آمار گنجانده شود و مستندسازی صورت گیرد.
حیدری افزود: در هفت ماهه نخست سال جاری در شهرستان قزوین 350 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است که میزان زکات جمع‌آوری شدن طی سال گذشته 470 میلیون تومان بوده است.
وی خاطر نشان کرد: در بحث پرداخت معادل در خصوص زکات، در پایان سال گذشته، 200 میلیون تومان به شهرستان قزوین اختصاص یافت که مراحل اداری طی شده و پیش بینی می‌کنیم که تا دو هفته آینده این رقم به روستاهای شهرستان داده شود.
دبیر ستاد زکات شهرستان قزوین عنوان کرد: لازم است روحانیون در بحث تبلیغ زکات و اخذ آن همکاری داشته و در این راستا دیدار چهره به چهره با کشاورزان داشته باشند و در این خصوص با دهیاران نیز تعاملاتی داشتیم و فرم خوداظهاری زکات بین روستاها توزیع شده است و این موضوع در بحث پرداخت زکات بسیار اثرگذار بوده است.
به گزارش فارس وی یادآور شد: ما در ادامه کار نیازمند تعامل و همکاری بیشتری هستیم و انتظار است جهاد کشاورزی با توجه به ارتباطی که با کشاورزان دارد این تعامل را در راستای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ زکات داشته و جهاد کشاورزی در این راستا برنامه داشته باشد و ما نیز نشست‌های بسیاری را در روستاها داشتیم و به صورت صمیمانه در مورد بحث زکات با کشاورزان صحبت کرده‌ایم.
حیدری تأکید کرد:امیدوایم بتوانیم هرچه بیشتر بحث زکات را پیگیری کنیم و از نظر ما پیگیری و تحقق موضوع زکات مستلزم همکاری همه اعضای ستاد است و انتظار می‌رود همه دستگاه‌های مربوطه برنامه خود را در این راستا انجام دهند و برنامه‌های ما را نیز یادآوری کنند.
در ادامه رئیس کمیته امداد الموت شرقی اظهار کرد: در الموت شرقی زکات واجب نداریم و زکات مستحبی وجود دارد و در هفت ماهه سال جاری 49 میلیون تومان در این منطقه زکات جمع‌آوری شده است.
صفت‌الله زارعی افزود: کارهای تبلیغی نیز در راستای ترویج فرهنگ زکات در روستاهای این منطقه صورت گرفته است و دیدار چهره به چهره روحانیون و نصب تابلوها در روستاها و جاده‌ها از جمله این کارها بوده است.
ایرج محمدی رئیس کمیته طارم سفلی نیز در این جلسه گفت: طارم سفلی همانند سایر بخش‌ها زکات واجب ندارد و با همت و تلاشی که صورت گرفته در سال جاری تاکنون 51 میلیون و 400 هزار تومان زکات در این منطقه جمع‌آوری شده است که امیدواریم تا پایان سال رقم خوبی را در بحث زکات جمع‌آوری کنیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول