اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری:

1.9 میلیارد ریال زکات در چهارمحال‌و‌بختیاری جمع‌آوری شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال ‌جاری تاکنون یک میلیارد و 945 میلیون ریال در قالب زکات فطریه در این استان جمع‌آوری شد.

1.9 میلیارد ریال زکات در چهارمحال‌و‌بختیاری جمع‌آوری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ابوالقاسم رستگار صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون 16 هزار خانوار با جمعیتی افزون بر 40 هزار مددجو از حمایت این نهاد بهره‌مند هستند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش یافته است.
وی افزود: در این مدت 4 هزار و 541 خانوار نیز با جمعیتی افزون بر 9 هزار و 620 نفر به صورت موردی از خدمات این نهاد بهره‌مند شدند.
رستگار در ادامه توانمندسازی بیش از 5 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش این کمیته تا پایان امسال را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این کمیته برشمرد و گفت: در سال‌های اخیر روش و نحوه اداره خدمات به محرومان تغییر چشمگیری یافته و این تغییر در راستای توانمندسازی و خودکفا کردن محرومان بوده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری افزود: بر همین اساس حمایت دائمی و به صورت مصرف کننده از مددجویان منتفی است و با برنامه‌ریزی و آموزش‎های فنی و حرفه‌ای وسیعی که در زمینه اشتغال در سال‌های اخیر صورت گرفته است، مددجویان از فقر مطلق فاصله گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار و 500 مددجوی زیر پوشش کمیته امداد این استان خودکفا شدند، عنوان کرد: این خانواده‌ها با ایجاد شغل از چرخه حمایت این نهاد خارج شده‌اند.
رستگار در ادامه از اطعام 6 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش این کمیته در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: به‌ منظور اطعام مددجویان زیر پوشش این کمیته افزون بر 3 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
وی افزود: در سال گذشته نیز 5 هزار نفر از مددجویان زیر پوشش این کمیته با اعتباری افزون بر 2 میلیارد ریال اطعام شدند.
رستگار برگزاری سفره‌های اطعام برای نیازمندان و مددجویان را از دیگر برنامه‌های این نهاد در طول ماه مبارک رمضان اعلام کرد و گفت: این طرح با همکاری و مشارکت خیران و نیکوکاران گسترده می‎شود.
وی تأکید کرد: کمیته امداد بزرگ‌ترین شبکه حمایتی در کشور بوده و بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب بهترین محل برای کمک به نیازمندان جامعه است.
رستگار اذعان کرد: خیرانی که تمایل به حمایت و قبول کفالت دارند، می‎توانند با مراجعه به ادارات کمیته امداد سراسر استان، کودک یتیم مورد نظر خود را انتخاب کرده و ماهانه 200 هزار ریال برای هزینه‌های معیشتی و تحصیلی به وی پرداخت کنند و کفالت وی را به عنوان پدر معنوی قبول کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول