اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد خبر داد:

جمع‌آوری 70 میلیارد تومان زکات فطره در کشور

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد از جمع‌آوری 70 میلیارد تومان زکات فطره در کل کشور خبر داد.

جمع‌آوری 70 میلیارد تومان زکات فطره در کشور
حسین انواری در حاشیه سفر خود به آستارا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آستارا اعطای وام آموزشی و ارائه کمک‌های مادی و معنوی را از جمله وظایف کارکنان کمیته امداد در شهرستان‌ها برای تحقق امر اشتغال عنوان کرد.
وی اظهار داشت: شعار امسال ما سلامت خانواده و توانمندسازی است و قصد داریم با خوداتکایی خانواده‌ها عزت و احترام آنها را به حد بالایی رسانده و عظمت مددجویان را حفظ کنیم.
سرپرست کمیته امداد درباره میزان جمع‌آوری زکات فطره در سال جاری یادآور شد: امسال در عید فطر مبلغ 70 میلیارد تومان زکات فطره جمع‌آوری شده است.
این مسئول برپایی نمایشگاه‌های ویژه خودکفایی را یکی از مناسب‌ترین راه‌های آشنایی تمام خانواده‌های مددجویان با نحوه اشتغال و خوداتکایی ذکر کرد.
انواری افزود: شهرستان آستارا با وجود داشتن درصد بسیار بالای باسوادی، دارای وضعیت نامناسب بیکاری است که برای ما قابل قبول نیست.
وی موقعیت گردشگرپذیری آستارا را در برطرف کردن مشکل بیکاری تاثیرگذار خواند و بیان داشت: در شهرستان آستارا که سالانه بیش از 6 میلیون مسافر وارد آن می‌شود و بالغ بر 2 میلیون خودرو تردد می‌کنند زمینه بسیار مناسبی برای ایجاد مشاغل مرتبط با صنعت توریست دارد.
سرپرست کمیته امداد اضافه کرد: تحقق این موضوع را می‌توان با همت و تشکیل کارگروه و بالا بردن شناخت خود در سال جهاد اقتصادی امیدوار بود.
این مسئول آمار مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کشور را یک میلیون و 800 هزار خانوار عنوان کرد و ابراز داشت: این خانوارها از نظر خدمات درمانی زیرپوشش سلامت کشور قرار دارند.
انواری رویکرد امسال کمیته امداد را بهبود وضعیت اقتصادی در تمام ابعاد آن ذکر کرد و افزود: جهاد اقتصادی یک نوع مقابله با دشمن است و باید بصیر و آگاه باشیم که تهدیدات دشمن در مسائل اقتصادی، اجتماعی و انتخابات که ممکن است با چهره نفاق و دوست ظاهر شود، در صدد فریب ما بر نیاید.
وی دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامید و تصریح کرد: اقتدار کمیته امداد رابطه مستقیمی با کارآمدی آن دارد و باید روش‌هایی را به‌کار گیریم که بتوانیم بیش از گذشته زمینه را برای هم‌افزایی، تبادل تجربیات، ابتکارات و نقد ناصحانه فراهم کنیم.
این مسئول بهره‌مندی از شبکه‌های مردمی و توسعه مشارکت آنها در راستای استحکام خدمات امدادی، یاری دولت در انجام برخی تکالیف و حوزه‌های اجتماعی، ترویج سنت‌های حسنه الهی و صیانت از تحکیم خانواده را از محورهای اساسی چشم‌انداز برنامه پنج‌ساله کمیته امداد ذکر کرد.
انواری با بیان اینکه این برنامه‌ها در راستای تحقق مطالبات مقام معظم رهبری است، اذعان داشت: ارزش‌ها و اصول انقلاب، رضایت‌مندی و مدیریت معطوف به هدف، سه رکن اساسی برای تحقق اهداف کمیته امداد است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول