اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه اول سال اتفاق افتاد؛

رشد 112 درصدی زکات در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: سخنگوی اداره‌کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: درآمد کمیته امداد این استان از محل زکات در 6 ماهه اول سال جاری 112 درصد رشد داشته است.

رشد 112 درصدی زکات در کهگیلویه و بویراحمد
مصیب حیدری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: اداره ‌کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در 6 ماهه اول سال 90، بالغ بر 2 میلیارد و 439 میلیون و 581 هزار ریال از محل زکات درآمد داشته است.
سخنگوی اداره‌ کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد افزود: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با پیشینه تاریخی و مذهبی بسیار خوب خود همواره در امور خیریه و انجام واجبات دین مبین اسلام پیشقدم بوده‌اند.
وی بیان کرد: در سال 89 بالغ بر 2 میلیارد و 510 میلیون ریال زکات از مردم جمع‌آوری شده که در اموراتی چون احداث و بازسازی مساجد، حسینیه‌ها، غسالخانه، تعمیرات مسکن و کمک‌های موردی به نیازمندان هزینه شده است.
حیدری تعداد مساجد احداثی و بازسازی شده را از محل درآمد زکات سال 89 در این استان 99 مورد اعلام کرد و گفت: همچنین از محل درآمد زکات سال گذشته 10 حسینیه و یک غسالخانه احداث و یا بازسازی شده است.
رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کمیته امداد این استان در سال گذشته 46 مورد به افراد ابن سبیل و نیازمند و 7 مورد نیز کمک به درمان افراد نیازمند از محل درآمدهای زکات داشته است.
وی کمک به تحصیل نیازمندان را در چهار مورد و تعمیرات مسکن را در سه مورد از دیگر هزینه‌‌کردهای درآمد زکات در سال گذشته دانست و ابراز داشت: درآمد زکات استان کهگیلویه و بویراحمد در 6 ماهه اول سال 90 تقریبا با همه درآمد زکات سال گذشته برابری می‌کند.
حیدری بیشترین درآمد زکات را مربوط به کمیته امداد شهرستان کهگیلویه دانست و گفت: اداره کمیته امداد لنده در 6 ماهه اول سال جاری بالغ بر 398 میلیون ریال، دهدشت بالغ بر 326 میلیون ریال، قلعه‌رئیسی 276 و دیشموک بالغ بر 59 میلیون ریال از محل زکات درآمد داشته‌اند.
سخنگوی اداره‌کل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: درآمد کمیته امداد باشت از محل زکات در 6 ماهه اول سال بالغ بر 358 میلیون ریال بوده است.
وی اذعان داشت: درآمد حاصل از عملکرد زکات در سال جدید نیز در مواردی مشابه نسبت به سال گذشته هزینه خواهد شد که امیدواریم با افزایش درآمدهای این نهاد حمایتی بتوانیم خدمات شایسته‌تری به اقشار نیازمند استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه دهیم.
حیدری خاطرنشان کرد: درآمد زکات کمیته امداد در سه ماهه اول سال جاری از 599 میلیون ریال به 2 میلیارد و 439 میلیون ریال رسیده که امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.
وی درآمد کمیته امداد گچساران، چرام، لوداب و سی‌سخت را به‌ترتیب بالغ بر 290، 284، 201 و 21 میلیون ریال اعلام کرد و ابراز داشت: کمیته امداد منطقه یک یاسوج بالغ بر 86 میلیون ریال، مارگون 46 میلیون ریال، ممبی 40 و پاتاوه 37 میلیون ریال از محل زکات در 6 ماهه اول سال جاری درآمد داشته‌اند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول