اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهرم:

زکات جمع آوری شده صرف عمران و آبادی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهرم گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) آماده است تا زکات را جمع آوری و با همکاری مردم وجوه جمع آوری شده را صرف عمران و آبادی موارد مورد نیاز در آن منطقه کند.

زکات جمع آوری شده صرف عمران و آبادی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم، حجت‌الاسلام عیسی راستگو صبح امروز در آیین تجلیل از مولیان زکات در منطقه خائیز  اظهار داشت: خمس و زکات از واجبات اسلامی است و این فریضه الهی مانند تمام احکام دین مقدس اسلام بر اساس مصالح استوار شده و ضامن سعادت بشرند.
وی افزود: اسلام برای از بین بردن اختلافات طبقاتی، احکامی را وضع کرده تا مسلمانان با رعایت آن‌ها از تهیدستان و بینوایان دستگیری کرده و تهیدستان نیز با کمک دیگران از حداقل زندگانی برخوردار شوند.
راستگو یادآور شد: خمس و زکات نوعی مالیات اسلامی است که پرداخت آن بر مسلمانان با وجود شرایطی لازم است تا ممالک اسلامی آباد شوند و نیز از لحاظ اقتصادی و سیاسی و... پیشرفت کنند.
وی ادامه داد: عمل به این دو فریضه الهی نقش چشم‏گیری در تحقق عدالت اجتماعی دارد.
امام جمعه اهرم با اشاره به اینکه جمع آوری زکات در هر منطقه صرف عمران و آبادی همان منطقه می‌شود عنوان داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) آماده است تا زکات را جمع آوری و با همکاری مردم وجوه جمع آوری شده را صرف عمران و آبادی موارد مورد نیاز در آن منطقه کند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان تنگستان نیز گفت: در سال گذشته 350 میلیون ریال زکات در بخش مرکزی تنگستان جمع آوری شده است.
علیرضا سمیری افزود: از این مبلغ 100 میلیون ریال از زکات جمع آوری شده در روستاهای منطقه خائیز بوده که  صرف عمران و آبادی روستاهای مذکور خواهد شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول