اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

احیای زکات به توسعه بخش کشاورزی منجر می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌ فقیه در جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: احیای زکات به توسعه بخش کشاورزی منجر می‌شود.

احیای زکات به توسعه بخش کشاورزی منجر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین مجید نجفی صبح امروز در دیدار با جمعی از کشاورزان این شهرستان با اشاره به اهمیت زکات و احیای این اصل اسلامی اظهار داشت: امروزه با استفاده از وسایل ارتباط جمعی به ویژه صدا و سیما می‌توان مسائل مربوط به زکات را به نحو شایسته به اطلاع مردم رساند به طور نمونه در ایام برداشت محصولاتی چون گندم، جو، خرما و کشمش برنامه‌های ویژه‌ای تولید و پخش گردد و از صاحب‌نظران و شخصیت‌های دارای نفوذ کلام منطقه برای ترغیب کشاورزان و دامداران به ادای این فریضه الهی استفاده شود.
وی بر لزوم احیای زکات جهت توسعه بخش کشاورزی تاکید نمود و افزود: اگر همه کسانی که در بخش کشاورزی و دامداری و دیگر بخش‌ها مشغول به کار هستند، بر اساس برآوردهای شرعی، زکات و دیگر حقوق تعلق گرفته بر اموالشان را پرداخت کنند بسیاری از نابسامانی‌های اقتصادی جامعه سامان می‌یابد و  به موازات آن خیر و برکت الهی شامل محصولات کشاورزی آنان نیز می‌گردد و طبق فرمایش رسول گرامی اسلام، مردم اگر زکات نپردازند زمین هم برکاتش را از کشت و  میوه‌های آنان باز می‌دارد.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی، دینی و اخلاقی در زمینه‌های مختلف برای کارکنان و پرسنل سازمان گفت: بیش از 80 درصد کارکنان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از این برنامه‌ها استقبال می‌کنند.
وی با بیان اینکه کلاس‌های ترویج فرهنگ اقامه نماز، احیای زکات‌، احیای امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مسابقات کتابخوانی، دوره‌های آموزشی تفسیر آیات برگزیده قرآن، دوره‌های آموزشی آسیب شناسی دینی و برگزاری مراسمات مذهبی از جمله برنامه‌هایی است که در این سازمان برگزار می‌شود، یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی متنوعی از ابتدای سال تاکنون انجام شده و  یا در حال برگزاری است که با توجه به اهمیت مباحث اخلاقی دوره‌های آموزشی اخلاق در زندگی  با حضور اساتیدی از حوزه‌های علمیه انجام می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین نجفی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی عقیدتی ویژه کارکنان خاطرنشان کرد: در هر دوره آموزشی، علاوه بر توزیع کتاب بین کارکنان، شرکت کننده در این دوره ها در صورت بدست آوردن نمره قبولی موفق به کسب گواهی نامه های دوره های مربوطه می‌شوند.
وی، پرورش معنوی روح را یکی از فاکتورهای مهم در تربیت دینی عنوان کرد و گفت: بر این اساس،  مبانی و اصول تربیت دینی و قابلیت‌های انسان برای کمال به کارکنان سازمان آموزش داده می‌شود.
نجفی با بیان اینکه علاوه بر خانواده، محیط آموزشی و اجتماعی یکی از تاثیرگذارترین عناصر شکل گیری رفتارهای تربیتی  است، افزود: اجرای برنامه‌ های آموزشی تربیتی می تواند به رشد کارکنانی شایسته در سازمان جهادکشاورزی استان منجر شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول