اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی کوثر:

زکات ریشه فقر را در جامعه اسلامی می‌سوزاند

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کوثر گفت:‌ پرداخت زکات اعم از زکات شرعی و واجب و زکات فطریه سبب از بین رفتن فقر در جامعه اسلامی می‌شود.

زکات ریشه فقر را در جامعه اسلامی می‌سوزاند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدمهدی هاشمی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پرداخت‌کنندگان زکات در شهر گیوی اظهار داشت: زکات امری مستحبی نیست که هر کس در جامعه دوست داشته باشد انجام دهد و یا به دلخواه آن را انجام ندهد چرا که پرداخت زکات از فرایض دین مبین اسلام و از فروع دین است که در قرآن کریم نیز توجه به آن همراه دیگر عبادت‌های مورد تاکید اسلام یاد شده است.
وی با یادآوری این‌که مردم باید از نحوه پرداخت زکات و تعلق گرفتن به اموال زکوی آشنایی پیدا کنند، تصریح کرد: در اصول فقه برای پرداخت زکات و نحوه عمل به آن حد نصاب و حدودی معین شده است که ضرورت دارد به موقع و بدون کوچک‌ترین تحریف پرداخت شود.
هاشمی از زکات فطریه به عنوان زکات سلامتی جسم و بدن یاد کرد و افزود:‌ پرداخت زکات فطریه از سوی امت اسلامی در پایان یک ماه روزه‌داری واجب شرعی است که اگر به اساس و اهمیت آن توجه شود در حقیقت فقرزدا و از بین برنده محرومیت‌ها است.
وی خاطر نشان کرد: امت‌های اسلامی با پرداخت زکات در مقاطع مختلف تاریخی آبرومندانه از زندگی انسان‌های نیازمند حمایت کرده و اجازه ندادند عده‌ای به خاطر فقر مالی و تنگناهای اقتصادی دچار خطا شوند.
هاشمی در ادامه سخنان خود خطاب به کشاورزان و زارعان اضافه کرد: ‌در پرداخت زکات نباید کوتاهی کرد چرا که کوتاهی یک کشاورز در پرداخت نکردن زکات و ورود مال زکوی به اموال امت اسلامی بسیاری از آسیب‌ها و تهدیدها و خشم الهی را به دنبال دارد که باید بسیار مراقب و مواظب بود.
رئیس تبلیغات اسلامی کوثر رونق و رشد اقتصادی جامعه اسلامی را در گرو اهمیت دادن به چنین مبانی ارزشمند توصیف کرد و ادامه داد:‌ پرداخت زکات نه تنها مایه آرامش و اطمینان قلب مؤمن است بلکه اسباب آرامش اقتصادی و فعالیت‌های سالم این حوزه را رقم می‌زند و شایسته است با پرداخت زکات فقر را در جامعه ریشه‌کن کنیم.
هاشمی در پایان سخنان خود گفت:‌ دین اسلام با جاری کردن چنین احکام و اصول اساسی تلاش کرده است تا به دور از هرگونه تنش حکم الهی را در جامعه پیاده شده ببیند و امت با توجه جدی به این مبانی بتواند رحمت و مغفرت الهی را بیشتر و بهتر کسب کنند.
انتهای پیام/‌ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول