اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی:

ورزشکاران سازمان یافته آذربایجان‌شرقی به 100 هزار می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: تا پایان سال‌جاری تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان به 100 هزار ورزشکار می‌رسد.

ورزشکاران سازمان یافته آذربایجان‌شرقی به 100 هزار می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی تربیت‌بدنی آذربایجان‌شرقی، سیدمحمد شروین‌اسبقیان اظهار داشت: ورزش آذربایجان‌شرقی در طول دو سال گذشته در تمام شاخص‌ها و بخش‌ها رشد قابل توجهی داشته و در عملکرد اداره ورزش و جوانان در سال 89 در بین 10 استان برتر کشور هستیم و تا پایان برنامه پنجم توسعه در بین 3 استان برتر کشور قرار بگیریم و این امر با توجه به ظرفیت و توانمندی‌های ورزش آذربایجان‌شرقی و حمایت‌های لحظه‌ای استاندار آذربایجان‌شرقی و معاونان ایشان محقق خواهد شد.
وی در خصوص وضعیت زیرساخت‌های ورزش آذربایجان‌شرقی افزود: در سال 89، 30 پروژه ورزشی و در سال 90 تا شش ماه اول سال 15 سالن افتتاح شده و سرانه فضاهای ورزشی استان در بخش تربیت‌بدنی و خصوصی 58 صدم متر مربع بوده و سرانه پس از تکمیل 164 پروژه‌های نیمه تمام با احتساب بخش خصوصی به 84 صدم متر مربع و دستگاه ورزش به 63 صدم متر مربع خواهد رسید.
اسبقیان ادامه داد: کارهایی که در دولت نهم و دهم در خصوص ورزش صورت گرفته قابل مقایسه با دولت‌های قبلی نیست و تنها در آذربایجان‌شرقی ساخت 144 طرح ورزشی شهری و روستایی در سفرهای اول و دوم رئیس جمهور در استان به تصویب هیئت دولت رسیده است.
وی، همچنین در خصوص ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز اظهار کرد: سال گذشته بیش از 24 میلیارد ریال صرف این مجموعه شده و تماشاگران باید در حفظ و نگهداری آن نهایت دقت را داشته باشند و برای سال 90، 50 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی در ادامه در خصوص آمار عملکرد ورزشی آذربایجان‌شرقی در شش ماهه اول سال 90 گفت: تا پایان شش ماهه اول سال 90 در استان 175 مورد رقابت‌های استانی، 26 مورد رقابت‌های کشوری ، 192 مورد حضور تیم‌های ورزشی در رقابت‌های قهرمانی کشور، چهار مورد میزبانی رقابت‌های بین‌المللی، حضور 27 ورزشکار از استان در رقابت‌های بین‌المللی، 165 ورزشکار دعوت شده به اردوی تیم ملی، 76 برگزیده به تیم ملی داشته است.
اسبقیان تصریح کرد: در مهم‌ترین بخش ورزش استان که همان ساماندهی و افزایش سرانه ورزشکاران سازمان یافته است در طول سال‌های 89 و 90 موفق بوده‌ایم و توانسته‌ایم از 78 هزار نفر از سال 88، به 95 هزار نفر در سال 89 و در طول شش ماه اول سال 90 به 75 هزار نفر رسیده‌ایم که امید داریم ورزشکاران سازمان یافته خود را تا پایان سال 90 به بیش از 100 هزار نفر برسانیم.
وی در خصوص مدال‌های کسب شده در طول شش ماهه اول سال 90 گفت: 105 مدال طلا، 73 مدال نقره و 88 مدال برنز در مجموع 266 مدال توسط ورزشکاران آذربایجان‌شرقی در دو بخش بانوان و اقایان در رقابت‌های قهرمانی کشور بدست آمده است و 46 مقام اولی تا سومی در رقابت‌های تیمی داشتیم.
مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی مدال‌های کسب شده ورزشکاران استان در رقابت‌های برون مرزی را خوب توصیف کرد و گفت: 33 سفیر ورزشی از استان در رقابت‌های آسیایی حضور داشت که حاصل آن کسب 32 مدال اسیایی برای استان بوده و از 29 ملی‌پوش استان در رقابت‌های جهانی 17 مدال برای کشور و استان کسب شده و 14 ورزشکار استان در رقابت‌های بین‌المللی کسب 18 مدال در رقابت‌های بین‌المللی است.
اسبقیان افزود: افتخاراتی برای ورزش استان در طول سال 90 کسب شده در نوع خود بی‌نظیر و غرور آفرین است کسب مدال‌های طلای یوسف کرمی و فرزاد عبدالهی در رقابت‌های جهانی، ثبت افتخار پر افتخارترین کوهنورد ایران در صعود به قلل مرتفع جهان توسط عظیم قچی‌ساز، کسب مدال طلا و رکورد جدید برای دوی 400 مترایران توسط سجاد هاشمی دونده تبریزی، کسب مدال طلای کشتی نوجوانان اسیا توسط یونس سرمستی و مدال طلای کاراته آسیا و مدال نقره جهان توسط سجاد حیاتی گوشه‌ای صدها افتخارات ورزشکاران آذربایجان‌شرقی در رقابت‌های ورزشی برون مرزی و کشوری است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول