اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ساخت 262 قطعه توسط متخصصان داخلی محقق شد؛

صرفه‌جویی 8 میلیارد ریالی در پتروشیمی نوری

خبرگزاری فارس: با تلاش متخصصان داخلی، 8 میلیارد ریال در پتروشیمی نوری صرفه‌جویی شد.

صرفه‌جویی 8 میلیارد ریالی در پتروشیمی نوری
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی پتروشیمی نوری، کمیته خودکفایی پتروشیمی نوری، موفق به تهیه و ساخت بیش از 262 نوع قطعه مختلف به ارزش 8 میلیارد و 300 میلیون ریال شده است.
بر اساس این گزارش، از جمله مهم‌ترین قطعات ساخته شده Thrust Bearing وJournal Bearing مربوط به C-6001,6501،Journal Bearing مربوط به CT-6001,6501،قطعه Seat Ring و Plug و Ball مربوط به کنترل ولوها، فنرهای مربوط به کنترل ولوها، Dry Gas Seal  کمپرسور C-3002، قطعات کربنی کمپرسورها نظیر Watt Ring و  Seal Ring و Breaker Ring و پیستون رینگ‌ها، رایدر رینگ‌ها، Casing Wear Ring، Impeller Wear Ring، شافت، ایمپلر، دیافراگم است.
به منظور حمایت از ساخت داخل، ساخت و تولید قطعات یدکی دستگاه‌های ثابت و دوار نیز، در دستور کار کمیته خودکفایی این مجتمع قرار گرفته است.
کمیته خودکفایی شرکت پتروشیمی نوری (برزویه) به منظور جلوگیری از توقف تولید و تولید پایدار از ابتدای سال 86  در پتروشیمی نوری تاسیس شد.
شرکت پتروشیمی نوری (برزویه) به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد آروماتیکی جهان با ظرفیت 5.4 میلیون تن در سال، از جمله طرح‌های استراتژیک برنامه پنج ساله سوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بوده که به صورت رسمی در تیرماه 1386 افتتاح شده و اکنون در حال فعالیت است.
عملیات اجرایی این مجتمع در آذر ماه 1379 آغاز و نخستین واحد آن در اوایل نیمه دوم سال 1385 راه‌اندازی شد.
سرمایه‌گذاری انجام شده در این مجتمع حدود 8 هزار میلیارد ریال است که به صورت مستقیم برای حدود هزار نفر ایجاد اشتغال کرده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول